Založ si blog

Láska k životu a iné

Neplačem a neskuvíňam

nemodlím sa k škriatkom, vílam

Neochvejne vzpínam krídla

a môj démon odpočíva

 

Ľud sa desí, panikári

nákazu ti vidí v tvári

So strachom zatvára brány

stavia si tam barikády

 

No neplačem, neskuvíňam

neženie ma nikam pýcha

Nestresujem, s láskou trpím

hranicu, čo zas nás delí

 

Ľud má nervy, samé hádky

Osady testujú hliadky

vojenských samaritánov

Boháčom sa prázdni válov

 

Ja neplačem, neskuvíňam

Bieda bola, bieda býva

Za pár drobných chleba kúpim

a stránim sa hlúpych ľudí

 

(Renáta Montmartre Bogdáni)

Ilustračné foto:autor.

V tomto blogovom článku vám nesebecky predstavujem niečo z vlastnej tvorby. Ako autor bez sponzorov a bez nadštardandných príjmov som prijala ponuku vydávať knihy elektronickou formou. Na stránkach Greenie knižnice, ktoré nájdete pod linkom greenie.elist.sk mi vznikli 3 samostatné a 3 komunitné zbierky.

Posvieťme si aspoň na tú poslednú: je to v poradí 150-ta kniha a prispelo do nej až 30 autorov priamo z knižnice aj sympatizantov. Zbierka má názov Ešte včera to fungovalo a ako všetky komunitné zbierky, nájdete ju v sekcii odborné.

Zakladateľom a vedúcim tohto neziskového projektu je Stanislav Hoferek. Väčšinu autorov tvoria mladí autori, no postupne sa do knižnice zapája stredná aj staršia generácia. Zväčša ženy, neviem prečo máme v dnešných časoch ku literatúre bližšie než muži. No zrejme to bude súvisieť s nezištnosťou celého projektu.

Na knižnici je obdivuhodné aj to, že celé toto naše korona-šialenstvo sa snaží vyvážiť. Vyvážiť inými myšlienkami, humorom. A zrejme nič prekvapujúce, že najviac humoru majú práve mužskí autori.

Nedá mi nespomenúť súčasnú prehlbujúcu sa ekonomickú krízu. Kniha je v týchto napätých časoch zrejme to posledné, na čo vydesený občan myslí a na čo by bol ochotný vynaložiť nejaké to euro. To však vedie až k existenčným problémom tých mála ľudí, ktorí sa písaním a vydávaním slovenskej literatúry u nás živia.

Práve preto, ak len trochu môžete: kupujte slovenské knihy, podporte našich autorov v tejto neľahkej dobe.

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.