Založ si blog

Začína kolonizácia Marsu?

Je 1.6. – deň detí. Prajem im šťastný slnečný pondelok, nech si svoj deň užijú. O našich aktivitách v ústrety deťom som písala vo včerajšom článku. Dnes by som rada pár slov k téme ešte aktuálnejšej: dvaja kozmonauti poleteli do vesmíru. Čo to pre ľudstvo znamená a aké brány nám tento krok otvára, o tom dumajú nielen vedci, ale aj literáti, vizionári.

 

Podstatou novinárskej práce musí byť aktuálnosť. Preto aj vítam iniciatívu magazínu Kľúč Od. Svojimi otázkami rozoberali práve tento počiatok novej éry putovania do vesmíru. Moje odpovede a vízie nájdete na linku:

ĽUDSTVO UBLIŽUJE SEBE SAMÉMU, AJ PLANÉTE ZEM. NIET DIVU, ŽE ĽUDSKÁ HLÚPOSŤ UŽ KRÚŽI AJ OKOLO ZEME, HOVORÍ NOVINÁRKA A BLOGERKA

No naše dnešné predstavy nie sú ničím novým. Už aj pred pol storočím ľudí trápila možnosť, čo ak je na Marse život a ako je naša civilizácia hlavne ľudsky vybavená na prípadnú kolonizáciu Marsu?

Nie som práve fanynkou scifi, ale knižka Ray Bradbury: Marťanská kronika je svojím spôsobom úchvatná. Marťanov a ich životy vysníval neskutočne poeticky. A my ľudstvo prichádzame kolonizovať a plieniť obdobne, ako onoho času Krištof Kolumbus drancoval pôvodnú Ameriku. Reedícia je stále dostupná, anotácia stojí za povšimnutie:

https://www.martinus.sk/?uItem=95114

A moja vízia, ako všetko nepotrebné raz skončí na Marse? Dalibor Janda to sformuloval vtipne a výstižne. V dobe modernizácie a robotiky raz bude nadbytočné zviera aj samotný človek. Až sa nás raz zbaví naša matička Zem, v súlade s postojom Všechno na Mars.

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.