Založ si blog

Popolnočný Des-mód

 

 

Nespím. Počúvam čudné zvuky. Ako myška chytená v pasci. No ide to od chladničky. Zrejme niečo elektronické. A predsa, ako živé. Ako rozdiel medzi prírodnou a syntetickou drogou?

 

Dumám nad tou kategóriou Texty piesní. Často som vám prekladala len krátke pasáže. Prípadne text len korešpondoval so všetkým tým, čo som práve chcela pozdieľať, nakúsnuť. Hodiť do pľacu ako námet na zamyslenie.

Zrejme by bolo namieste aj opačné garde. Najprv text, potom koment.

Texty

 

Desmod – Na Tebe Zavisly:

 

Skúšam akú to má chuť.

Na všetko zabudnúť.

Je zlé byť, bez teba.

Chýbaš mi a to bolí.

A žiadny doktori.

Mi pomôcť nevedia.

Aspoň malé znamenie.

Áno alebo nie.

Či vôbec šancu mám.

Stačí prstom ukázať.

Na východ na západ.

Do pátrania sa dám.

Refrén:

Som na tebe závislý.

Iba ty máš čo chcem.

Nedýcham a nemyslím.

Keď ťa nemám.

Som na tebe závislý.

Ja to už dávno viem.

Nedýcham a nemyslím.

Keď som tu sám.

V hlave samé nezmysli.

Dochádza nám kyslík.

A už sme celkom na dne.

Pripútaní v sedadle.

Letíme v lietadle.

Čo o chvíľu spadne.

Možno je to zbytočné.

No ja dúfam, že nie.

Vrátiť sa to dá.

Všetky naše znamenia.

Nám isto povedia.

že život zmysel má.

Refrén:

Som na tebe závislý.

Iba ty máš čo chcem.

Nedýcham a nemyslím.

Keď ťa nemám.

Som na tebe závislý.

Ja to už dávno viem.

Nedýcham a nemyslím.

Keď som tu sám.

Som na tebe závislý.

Iba ty máš čo chcem.

Nedýcham a nemyslím.

Keď ťa nemám.

Som na.

Som na tebe závislý.

Iba ty máš čo chcem.

Nedýcham a nemyslím.

Keď ťa nemám.

Som na tebe závislý.

Ja to už dávno viem.

Nedýcham a nemyslím.

Keď som tu sám.

Som na tebe závislý.

Nedýcham a nemyslím.

Som na tebe závislý.

Nedýcham a nemyslím.

Keď som tu sám.

Zdroj: Musixmatch

Autori skladby: Dusan Minka / Jano Skorec / Mario Kollar / Riso Syncak

 

Desmod má skvelé texty aj hudbu. A ten klip má tež schopnosť zaujať. Hlavne kulisy chátrajúceho domu s doskami miesto okien.

Akosi intuitívne a odmlada obdivujem obrazy úpadku. Čo dokáže byť silnejšie, než Charles Baudelaire a jeho KVETY ZLA? Vraj „Zbierka, je nemravná, zakázali mu písať, vzbudila pobúrenie. Zamýšľa sa nad problémami o ktorých iní autori mlčali. Vniesol do poézie tému zla.“, sumarizujú Ťaháky a referáty.

 

Slovenská kapela Desmod prináša poslucháčom aktuálne, súčasné témy. Pripodobovanie lásky a závislosti je originálne a trefné zároveň. Aj láska vie byť zničujúca, chorá, pavučina, ktorá svoju obeť omotá…..V lepšom prípade len zaplní hlavu, myseľ, ovládne konanie, vnímanie, nasadí ružové okuliare…..s láskou má svět naději, spieva iný klasik v inej piesni.

Je závislosť nevyhnutne negatívna. A sú nezávislí, single ľudia šťastní, alebo si to len nahovárajú?

Akých partnerov si človek vyberá? Alebo mu ich len osud prináša do cesty? Hľadáme ľudí rovnakého razenia, alebo naše protiklady, aby sme sa vzájomne dopĺňali?

Priemerní to majú jednoduché. Sú ich na mraky a oboch pohlaví.

Zaujímavé je tiež sledovať, ako spoločnosť niektoré druhy závislostí prísne trestá, iné nečinne prehliada a ďalšie vyslovene toleruje.

Konzument marihuany môže byť odhalený drogovým testom, alkoholika zradí vlastná agresivita, fajčiarovi vyhradzujú priestory a vyčleňujú popolníky.

Lebo fajčenie neškodí zdraviu?

A žijeme my vlastne životy „neškodné zdraviu?“

Dosť ma mrzí, že čitateľov Pravdy dokáže najviac rozvášniť jedine politika. Akoby v živote nebola kopa ďalších, zmysluplných tém, hodných zamyslenia aj diskusie.

Ale ja musím spať, aby som o pár hodín nebola Zombie. Tú od Cranberies si vypočujeme snad někdy příště.

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.