Založ si blog

Túžite ma poraziť?

Predbehnúť, byť lepší? Máte pocit, že píšete lepšie, citlivejšie, úžasnejšie?

Nie je veľa autorských súťaží, kde by ocenili môj priamočiary, úprimný štýl. Kde sa moja fascinácia Bukowského drsnou realitou stretne s porozumením aj uznaním.

V aktuálnom ročníku Pars Poetry 2021 som sa umiestnila na peknom druhom mieste v kategórii Próza. Avšak keďže druhá miesto ešte nie je absolútnym víťazstvom, prihlásila som sa aj do ďalšieho ročníka. Tentoraz s textmi ešte svojskejšími, ešte drsnejšími, ešte viacej na hrane.

Ak by sa vám môj štýl vôbec nepozdával, aj tak nemusíte zúfať. Ocenení a uznaní boli aj mnohí iní autori s úplne odlišným vnímaním sveta aj literatúry.

Teda ak píšete poéziu a prózu a máte ten pocit, že vaša tvorba už prerástla z prvotných neobratných pokusov,

Prípadne poznáte niekoho kto píše a radi by ste na neho upriamili pozornosť,

Hláste seba, či talenty kol seba.

Inštrukcie na Pars Poetry 2022 už rozdala organizátorka súťaže- autorka historických románov- Zuzana Kuglerová:

V prvej rade, prvá Zuzka Kuglerová, s bielou hrivou Mirko Kapusta a reční jeden zo zakladateľov PA Ondrej Kalamár.

Literárna súťaž a medzinárodný festival poézie PARS POETRY 2022

Nie je to až tak dávno, čo sa nám skončil štvrtý ročník festivalu PARS POETRY. V roku 2022 nás čaká jeho jubilejný, piaty ročník. Áno, viem. Písala som, že za takých podmienok, keď všetko ťahajú dvaja ľudia, už festival robiť nebudem. Piaty ročník si však zaslúži, aby sme ho zorganizovali – a začali s jeho prípravou ďaleko dopredu. Rada by som teda do organizačného tímu prizvala tých, čo mi najviac pomáhali a na ktorých som sa mohla spoľahnúť, že budú tam, kde majú byť.

Pre súťažiace príspevky vytvoríme novú e-mailovu schránku parsartem2@gmail.com, kde ich môžete začať posielať. Komunikovať bude s vami cez schránku buď Anka (ak poverenie príjme) alebo ja, alebo niekto iný, komu dáme vstup do schránky. Tak isto môžete nominovať súťažiaceho, ale musíte mať jeho súhlas a v prípade, že sám nepošle príspevky, pomôcť mu s výberom a poslať ich za neho.

Príspevky môžete posielať od 1.10.2021, uzávierka prvého kola bude 31.3.2022, porota vyberie počas apríla a mája finalistov druhého kola. Ďalší postup poznáte – finalistov pozveme na galaprogram do Smolenického zámku v termíne, ktorý im včas oznámime, a tam vyhlásime víťazov. Ceny budú také ako aj v predošlých rokoch: okrem prvých troch miest v oboch kategóriách, budú aj ceny: objav roka, kniha roka a čestné uznania.

Štatút súťaže sa nemení, čo znamená, že môžete súťažiť v dvoch kategóriách – poézii a próze. Do prózy môžete zahrnúť aj také žánre ako je tvorba pre deti, fantasy, eseje, ukážka poviedok, alebo románu.

Pozor!!!

Neposielajte celé romány, ani cykly poviedok. Určený rozsah je 10 strán – písmo veľkosti 12 bodov, riadkovanie 1,2 až 1,5 – vo worde sa to dá ľahko a presne nastaviť. Poéziu neposielajte každú báseň ako samostatnú prílohu, dajte ich všetky do jedného súboru (word alebo rtf). Technické záležitosti ako je nastavenie písma či riadkovania preberte, prosím, s niekým z vášho okolia, ak to neviete. Minulý rok veľmi zaťažovalo, že sme museli takéto primárne veci vysvetľovať.

Súťažiť môžu aj víťazi kôl z minulých ročníkov, nie však v kategórii, v ktorej vyhrali.

 

Fotografia: autorka

snímka je z poslednej čítačky PA v Zichyho paláci v Bratislave.

 

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.