Založ si blog

Ubúdame, ale aspoň niektorým z nás sa darí. .. .

 

 

Potešili ste ma! Cca 2000 kliknutí a nad 70 príspevkov do debaty sú už čísla, hlavne ak zvážime, ako je vonku krásne + boli ešte aj majstrovstvá sveta v hokeji.

Niektorí samozrejme vôbec nepochopili message toho postu a reagovali na pravý opak toho, než čo bolo komunikované – čierne na bielom v článku.

Páčia sa mi vecné argumenty, ktoré zdieľajú, že ak chcete niekde žiť, tak sa naučte ten jazyk. Tiež mám ten dojem, že všetci tí, ktorých dostane do rozpakov defacto každá úradná zásielka, majú IQ priemerné, či aj nižšie.

Inteligentný človek predsa je ochotný a schopný učiť sa jazyky!

Avšak keď už ide o štúdium cudzích jazykov, tak nadpriemerne inteligentnému človeku len ťažko postačí vedomosť slovenského jazyka. On sa naučí nemecky, anglicky, francúzsky, čínsky, či fínsky a odíde z tohto slzavého údolia čím najďalej.

Fandila som bratom – Fínom. Navzdory všetkým „haploskupinám“ sú Fíni národ, s ktorým máme rovnaké jazykové korene a verím, že aj mentalitu.

https://www.greelane.com/sk/humanities/zemepis/hungarian-and-finnish-1434479?fbclid=IwAR03p8w-WsP1F6N5jPYh1By__b1lOWDb9TVV5VnLVLynZM7bW_5tOTnJ9u0

Fínska trpezlivosť a disciplína však boli zvalcované kanadskou dravosťou a hrubou silou, často už za hranicami Fair play.

Obdobná nechutná hrubá sila nás vlastne valcuje deň za dňom….veď v Slovakistane „kto najviac vykrikuje, ten má pravdu“ a ak niekomu neprajú rodinkárske a mafiánske pomery, nech ani nežere.

Ohľadom našej komunity: my UBúDAME.

-Nám stárne populácia.

-Deti vychovávané v slovenských školách podliehajú asimilácii a deti našich detí sa už aj prestanú hlásiť k našej národnosti.

-Zažívame odliv mozgov. Či už do materskej krajiny, alebo aj šíreho sveta.

Na územiach Slovenska s najvyššou mierou nezamestnanosti ostávajú starí a chorí. A tiež rastúca komunita Rómov hlásiacich sa k našej národnosti.

V NASLEDUJúCOM čLáNKU si predstavíme niečo zo života a diela našej rodáčky, ktorá odišla študovať a pracovať do Budapešti.

Zatiaľ si poprajme aspoň príjemný pondelok a vykročenie do nového týždňa v pozitívnom duchu.

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Aktuálna informácia, horúca novinka, práve sa stalo, PRAVDA, mimoriadna správa, mimoriadne1, mim1

Pri Šali došlo k tragickej nehode, čelnú zrážku áut neprežili traja ľudia

23.04.2024 15:29

Na mieste zasahujú dve pozemné ambulancie záchrannej zdravotnej služby aj posádka záchranárskeho vrtuľníka.

Ana Estradová

V konzervatívnom Peru vykonali vôbec prvú eutanáziu. Ana Estradová trpela nevyliečiteľnou chorobou

23.04.2024 15:09

Ana Estradová bola niekoľko rokov pripútaná na lôžko. Súdny spor, v ktorom jej bolo priznané právo podstúpiť eutanáziu, viedla a vyhrala za pomoci ombudsmana pre ľudské práva.

Rudolf Schuster

Rudolf Schuster získal Čestné občianstvo Košického samosprávneho kraja

23.04.2024 15:06

Ide o vôbec prvé udelenie takéhoto ocenenia v histórii kraja.

Britain Clinton

Brusel chce uľahčiť život v Británii aj mladým Slovákom. Použije na nich Londýn dvojaký meter?

23.04.2024 14:00

Európska komisia by rada zmäkčila nepríjemné dopady brexitu na občanov členských štátov EÚ vo veku do 30 rokov. Aký postoj zaujali politici v Londýne?