Založ si blog

Archív: máj, 2023

Štefan Wimmer ma donútil zamyslieť sa

Občas je mi až trápne, ako nepoznám najvýraznejšie postavy nášho spoločenského života. Tak to bolo s Máriou Kráľovičovou, ktorej meno mi prvý krát udrelo do očí až v deň jej smrti. Štefana Wimmera si začínam všímať ako 66-ročného boháča. Ako sa však k tej vile na hradnom kopci so 14-timi izbami dopracoval? […]

Pokračovanie článku

Český bulvár je horší, než ten náš

Keď sa na Slovensku povie bulvár, spomenieme si hlavne na dvojicu denníkov, ktoré ponúkajú celkom podobný obsah. Riešia sa požiare a vraždy, prípadne nejaké staronové vedenie SND. Proste veci, na ktorých záleží. A levy asi nie každodenne žerú svojho chovateľa. No ku podivu naše seniorky sú unesené českými týždenníkmi. Na kafíčko sem, rytmus života tam. Fičia na […]

Pokračovanie článku

Zsuzsová odsúdená, Kočner už druhý raz oslobodený

Verejná mienka nepotrebuje dôkazy. Akosi všetci čakali, že Kočner zhnije za mrežami. Oslobodzujúci rozsudok mnohých rozčaroval. Lebo najradšej by mali akési rozsudky na želanie, podľa vlastných pocitov. Mňa toto najviac zarážalo na Trnavskom súde. Pestovateľ tretí krát odsúdený a verejná mienka stále pri ňom. Akosi sa roztrhlo vrece s tými, čo maryšku ospevovali a […]

Pokračovanie článku

Politici, novinári, jedna banda

Ozaj málokedy sa mi stáva, že by som knihe, či písanému textu neporozumela. Možno som len unavená a prepracovaná. A možno Štulajter ozaj písal len takú pocitovku. Z prebalu sa dozvedáme, že Ivan štulajter pôsobil ako novinár a politický poradca. A tak napísal knihu o novinárke, o politikovi a jeho poradcovi, plus o kamošovi, čo inšpiroval toho poradcu. Lebo ten kamoš […]

Pokračovanie článku

Vraždu Martiny Kušnírovej si nikto neobjednal

Noviny píšu, že „táto dvojitá vražda už 5 rokov traumatizuje našu spoločnosť“. Netuším, odkiaľ k takému konštatovaniu novinári prišli, lebo mňa osobne traumatizujú celkom iné veci, než tie, o ktorých sa dozvedám len z médií. Ľudia si všetko radi zjednodušujú. Aj ja som už počula tú skratku, že „Fico zabil Jána a Martinu“. No v reálnom […]

Pokračovanie článku

The Best of Krimi: Alafair Burková o ženách z každého uhla

Ak sa povie krimi, spomeniem si na kopu notoricky známych mien. Z našich Dán, Šloser, Karika…Zo zahraničných vo mne najviac rezonuje Jo Nesbo a jeho Snehuliak. Meno Alafair Burková mi do tohto mája ešte nič nehovorilo. Tá kniha ma priam oslovila z výkladu. Čakala som nejakú manželskú drámu, či storku o domácom násilí. Napokon sa vykľulo, že knihu písala bývalá […]

Pokračovanie článku
ONLINE: Vojna vytvorí nový svetový poriadok, píše Moskva v tajnom dokumente. Trump mení rétoriku

ONLINE: Vojna vytvorí nový svetový poriadok, píše Moskva v tajnom dokumente. Trump mení rétoriku

19.04.2024 06:15

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

V Iráne sa v noci ozvali explózie, podľa NYT útočil Izrael na leteckú základňu. USA o útoku vedeli vopred, zaznelo na G7

V Iráne sa v noci ozvali explózie, podľa NYT útočil Izrael na leteckú základňu. USA o útoku vedeli vopred, zaznelo na G7

19.04.2024 05:45

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder, uviedli pre americké médiá nemenovaní predstavitelia USA.

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.