Založ si blog

Archív: apríl, 2023

Stratégie a taktiky prežitia vo vojne a mieri

Mária Bartalos šokovala liberálny svet svojimi striktne konzervatívnymi názormi na homosexualitu. A nepriamo tým naviedla reflektory na sektu s názvom Milosť. RTVS natočila skvelú polhodinovú reportáž na tému Milosť. Priestor dostali katolícki kňazi, aj odídenci zo sekty, nešťastná matka, ktorej ukradli syna a aj samotný GURU, ktorý to celé manažuje. A manželia Bartalos […]

Pokračovanie článku

Tiež ste Obklopení idiotmi?

Celkom veľa ľudí sa sťažuje, že nakúpené knihy ani nemajú kedy prečítať. A vraj si to odkladajú do dôchodku, či len sušia na poličke. Som rada, že tento medzinárodný bestseller som si nesušila na poličke. Aj keď aj ja mám obdobný problém a v knižnici horu neprečítaných – nedočítaných kníh. Thomas Erickson: Obklopený idiotmi, švédsku knihu (2014) v […]

Pokračovanie článku

Mikuláš Černák a jeho temná spoveď

Na knižku od Černáka ma upozornil jeden mladý SBS-kár. Vraj či som ju čítala. A len mávol rukou. Bolo jasné, že o nej nemá valnú mienku. Popularita Mikuláša Černáka prudko narastá. Už sa o jeho príbehu točí film. Sám si vybral, že hlavného hrdinu má hrať Milan Ondrík. Náš najkrajší a najšarmantnejší herec, kto iný? Čítala som rozhovor s Reichelom. Človek, […]

Pokračovanie článku

Influencerky – Je to niečo nové, či sme obdobné baby mali už do nepamäti?

Vraj je to nový dreamjob. Voľakedy chceli byť decká možno hasičom, dneska influnecerom. Je to ozaj také jednoduché? A čo to vlastne je? Influence znamená vplyv, teda influencer je vlastne človek, ktorý dokáže vplývať na ostatných. Možno vám to príde ako dreamjob, len nastaviť tvár a našpúliť pery. A aj redaktorky opísali influencerky, že majú ľahkú prácu. Tie sa […]

Pokračovanie článku

Slony ne/odlietajú za horizont. . . a alkohol nie je môj kamarát

Už som vám spomínala, že neviem, kto je Goran Lenčo. A ja to ešte stále neviem. Môžem vám o ňom prezradiť len toľko, že je básnik. A podľa všetkého verný básnik. Lebo aj táto druhá jeho zbierka poézie vyšla v rovnakom vydavateľstve ako ich dvojdielo s Blankou Poliakovou Pieseň mora. Cesta za horizont vyšla v roku 2018 a Blanka tu síce nie je spoluautorka, ale v […]

Pokračovanie článku

Dominik Dán: Studňa

Na Slovensku máme minimálne množstvo spisovateľov, ktorí na písaní zarábajú a nie prerábajú. Poznávacím znamením je ich vražedné tempo a nová kniha každý pol roka. Nie je na tom inak ani Dominik Dán. Pred Vianocami už jeho verní netrpezlivo očakávajú novú knihu, ktorá s istotou príde. Ak by som z *Dánoviek čítala iba Studňu, už aj do tejto jedinej by som sa […]

Pokračovanie článku

Peter Šloser alias Chudý na scéne slovenskej krimi

Keď som sa pred rokmi podujala mapovať slovenskú literárnu scénu, ani som netušila, na akú nemožnú úlohu som sa to podujala. Veď aj v tom našom malom piesočku je tých autorov také množstvo, že reálne stretnúť každého z nich a mať aspoň aký taký prehľad, je už proste nadľudský výkon. Skúste sa len prejsť v kníhkupectve na Nivách. Tých kníh je tam na tisíce. […]

Pokračovanie článku

Samovražda takto nevyzerá

V maďarskom šoubiznise majú taký kuriózny prípad. Populárny spevák vyprázdnil zásobník, ostal tam jediný náboj, s ktorým zahral ruskú ruletu sám so sebou. Bola to vražda, alebo samovražda? Kriminálka to uzavrela ako nešťastnú náhodu. Veď bol nový rok, chlapík mal vypité, zjavne nevedel, čo činí. Môj skromný názor: ak si vážim vlastný život, nenamierim […]

Pokračovanie článku
V Iráne sa v noci ozvali explózie, podľa NYT útočil Izrael na leteckú základňu

V Iráne sa v noci ozvali explózie, podľa NYT útočil Izrael na leteckú základňu

19.04.2024 05:45

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder, uviedli pre americké médiá nemenovaní predstavitelia USA.

Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

Inšpekcia bola podľa Zuriana vo veľmi zlom stave. Šutaj Eštok: Už nebudú nikoho kryť, Spišiak: Chaos pokračuje

18.04.2024 17:00

Kým podľa súčasného ministra vnútra Šutaja Eštoka (Hlas) sa všetko, o čom hovoril, ukázalo ako pravda a na vine sú bývalé vlády, podľa exministra Mikulca a poslanca Spišiaka sme sa nedozvedeli nič.

ONLINE: Vojna vytvorí nový svetový poriadok, píše Moskva v tajnom dokumente. Trump mení rétoriku

ONLINE: Vojna vytvorí nový svetový poriadok, píše Moskva v tajnom dokumente. Trump mení rétoriku

19.04.2024 06:15

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

Čaputová poslednýkrát ako hlavná veliteľka síl vymenovala generálov. Armáde vyjadrila uznanie a vďaku

18.04.2024 15:34

Prezidentka zdôraznila, že povýšení dôstojníci zosobňujú aj prínos Slovenska a jeho armády v rámci spojenectva v NATO.