Založ si blog

Samovražda takto nevyzerá

V maďarskom šoubiznise majú taký kuriózny prípad. Populárny spevák vyprázdnil zásobník, ostal tam jediný náboj, s ktorým zahral ruskú ruletu sám so sebou. 

Bola to vražda, alebo samovražda? Kriminálka to uzavrela ako nešťastnú náhodu. Veď bol nový rok, chlapík mal vypité, zjavne nevedel, čo činí.

Môj skromný názor: ak si vážim vlastný život, nenamierim zbraň proti sebe samému. Aj keby to mala byť fraška. Aj keby som bol presvedčený, že je tá zbraň prázdna a ja robím iba šou.

A večer som videla ďalší dokumentárny film oVincentovi van Goghovi.

Z výtvarnej stránky geniálne, veď ukázali desiatky jeho obrazov.

Z psychiatrickej stránky úplné fiasko.

Im je proste jedno, akou diagnózou umelec trpel. Či ma mal hraničnú, alebo bipolárnu poruchu osobnosti.

a NA ZáVER DOJíMAVO skonštatujú, že si Vincent sám strelil do hrude a potom umieral tri dni.

Akoby to bolo normálne! Strelím sa do hrude a tri dni sa zmietam v bolestiach.

Kto chce skutočne zomrieť, volí si bezbolestnú, či minimálne rýchlu smrť. Nie zranenie s nejasným koncom. Nie tri dni utrpenia!

Viac verím iným zdrojom, ktoré na plnú hubu hovoria o vražde To iba Vincent so svojou dobráckou povahou kryl aj vraha

A ďalší nedostatok nášho posledného dokumentu: neriešil Vincentove medziľudské vzťahy .

Pritom veľmi dobre vieme, že proti Vincentovi v malom mestečku spisovali petíciu, nech ide kade ľahšie. A malí chlapci ho povonku obhadzovali kameňmi.

Ozaj sa nepotrebujem s každým porovnávať , Veď môj život je jedine môj!

Ale aj mne sa starostka vyhrážala, že proti mne občania idú podpisovať petíciu a malí výrastkovia z osady mi obhadzovali auto kameňmi.

A tiež nie som toho názoru, že na diagnóze nezáleží.

Ak poznáte Grétu Thurnberg, má v kartotéke zo 6 diagnóz, 

pred 100 rokmi by jej myslím nenašli ani jednu a uzavreli by prípad  s tým, že je proste šialená.

Rovnako činia s Vincentom aj dokumentaristi z 21. storočia. Pritom je celkom možné, že tých diagnóz mal aj on zo šesť. A okrem spomínaných alternatív by som pridala aj Aspergerov syndróm – nedostatok sociálnych zručností

Je to v podstate mimoriadne nespravodlivé.

Ak ľudia stretnú slepého, nikto od neho nečaká aby videl.

Ak stretnú hluchého, nečakajú, aby počul.

No ak stretnú Aspergera, sú úplne vedľa. A čakajú, nech vidí ich očami a počuje ich ušami.

Pritom podstata Aspergera je v tom, že jeho myšlienkové pochody sú jednoducho iné.

A tak si po čase všetci klepkajú na čele a naznačujú dotyčnému, že má o koliesko menej, alebo navyše, lebo nie sú ochotní, ani schopní pochopiť, že jestvujú ľudia, ktorí si z rovnakých vstupov vyvodzujú proste iné výstupy, ako stádovitá väčšina.

 

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.