Založ si blog

Archív: november, 2021

Najväčší Slováci boli Maďar a Francúz

No nezávidím vám tú históriu bez vlastnej štátnosti, bez jediného slovenského kráľa, monarchu. Reč bude o Rakúsko-Uhorskej monarchii. Minulý blog o očarení Francúzskom vás celkom oslovil. Cez 2000 čítaní je už slušné, niektoré okrajové články majú problém dosiahnuť aj 500 čitateľov. Teda pokračujeme v očarení a pod francúzskym vplyvom, no akosi cestujeme […]

Pokračovanie článku

Francúzsky úlet pár minút pred Lockdownom

V živote som nebola vo Francúzskom dome, ani vo Francúzsku. Operu vnímam ako zábavku horných desaťtisíc a ples v opere ako vrchol snobstva. Tento krst knihy tak bol pre mňa čímsi natoľko vzdialeným, akoby ma na tých pár hodín uniesli mimozemšťania. No ďakujem organizátorom za krásne chvíle vo Francúzskom dome. Za všetkým stála jedna krehká mladá žena. Celá […]

Pokračovanie článku

Šialené príbehy génia

Prečítať zásadné diela a urobiť si o nich vlastný obraz by malo byť základom vzdelanosti. Niežeby dnešná doba práve na vzdelanie dávala veliký dôraz. Bukowski však má potenciál zaujať, strhnúť, uniesť človeka do vlastného sveta a dostať sa mu pod kožu. Žiadna kniha mi ešte neprivodila nočné mory. Táto však áno. Reč je o diele Charles Bukowski: Príbehy […]

Pokračovanie článku

Veľké hviezdy odchádzajú, prichádza roj malých hviezdičiek, štrasu a trblietok. ..

Na mojej obľúbenej moderátorke Adele Banášovej obdivujem, že dokáže krásne premostiť aj najnesúrodejšie témy. Až ma to celkom baví, pokračovať tam, kde sme prestali. Komentátori, čo mi pejoratívne nadávali do súdružiek, nemusia meniť garde, reč bude o velikánoch hudobnej scény, čo nás len nedávno opustili, no zrodili sa za minulej éry. Zažiarili v časoch, […]

Pokračovanie článku

Spomienkový optimizmus na časy pred 1989

Včera sme zase raz slávili deň boja za slobodu a demokraciu. Jedni ten zvrat slávili, iní ešte stále oplakávajú staré dobré časy. V Bratislave ohlásili na tento deň desiatku zhromaždení. Vybrať si z tak širokej ponuky nebolo nijako jednoduché. Priznám sa, nebaví ma už byť stou, či tisícou návštevníčkou akéhosi stretnutia. Vidieť hlavného aktéra len ako […]

Pokračovanie článku

Pomaly spejeme k povinnému očkovaniu aj na Covid 19

Včera prebehol ďalší krst knihy v kníhkupectve na Poštovej ulici. Tentoraz sme mali viacero spoluautorov a menší záujem zo strany publika. Avšak samotná kniha Pandémia hoaxov dostala celý jeden samostatný knižný regál. Autormi daného diela je skupina odborníkov naprieč boja proti Covidu od lekárov cez patologičku, informačného analytika, či politológa. Mňa najviac […]

Pokračovanie článku

Kolektívne zlo bagatelizuje utrpenie jednotlivca. Zahviezdil Milan Ondrík a Csongor Kassai

Voľne pokračujeme v téme banalizácie zla, ktorá dokáže zdevastovať duše jednotlivcov aj celých komunít. Milan Ondrík vo filme Nech je svetlo (2019) strháva masku zdanlivo idylického vidieckeho prostredia. Čítate komentáre na stránke čsfd? Naozaj to tam často vyzerá, akoby len hejtovali pre hejt samý, no pri tomto filme som našla aj relevatný komentár: Enšpígl […]

Pokračovanie článku

Objavili nami už dávno objavených a ohovorili našich blížnych

My v literatúre sme ako jedna veľká rodina. Mnohí sa aj osobne poznáme, vnímame nielen naše diela, ale aj naše životy sa vzájomne prepletajú. Utvárame priateľstvá a občas ich aj ukončujeme. Do akej miery by sme tým však mali zaťažovať nič netušiaceho čitateľa? Odpovede hľadajte v redakcii literárneho časopisu Dotyky. Bolo mi venované predplatné tohto časopisu […]

Pokračovanie článku

Z Bibliotéky ma ovalilo jediné meno

Vždy ma dokáže nadchnúť, ak v správach reční môj priateľ, či známy. Volala by som svojich blížnych nadšene k obrazovke so slovami „Aha, to je môj priateľ! My spolu komunikujeme!“, no oni akosi nechápu moje nadšenie. Kuknú zbežne a message ich ani nezaujíma. Tak sa dnes pochválim aspoň vám. Je to ako refresch. Ísť okolo a nijako nevnímať, až to človeku dôjde […]

Pokračovanie článku

Ženská kniha, z ktorej som nadšená

Ja to plne chápem, milé dámy, že regále kníhkupectiev sa až prehýbajú pod ťarchou romantickej literatúry pre ženy. &A z nekonečnej série románov Keleovej –Vasilkovej ešte tiež určite nemáte všetky kúsky. Avšak v tomto blogu vám predstavím knihu, ktorej sa žiadna iná nevyrovná. Ja som si uchmatla predposledný kúsok a ak veríte môjmu hodnoteniu, bežte a […]

Pokračovanie článku
ONLINE: Útok stíhačiek F-16 na ruskom území? Pomôžu v úderoch v tyle nepriateľa, prezradil nórsky minister

ONLINE: Útok stíhačiek F-16 na ruskom území? Pomôžu v úderoch v tyle nepriateľa, prezradil nórsky minister

16.04.2024 06:10

O vojenskej pomoci pre Ukrajinu a Izrael sa nebude v americkej Snemovni reprezentantov hlasovať spolu.

Akcia Lotus: Finančná správa zaistila deväť áut, dom, chatu i štyri milióny eur

Akcia Lotus: Finančná správa zaistila deväť áut, dom, chatu i štyri milióny eur

16.04.2024 10:41

Akcia bola zameraná na rizikových a nepoctivých daňovníkov, ktorí obchodovali s dovezenými motorovými vozidlami, tzv. autíčkarov.

Šahídy hučia všade rovnako. Odblokujú pomoc pre Izrael i Ukrajinu?

Šahídy hučia všade rovnako. Odblokujú pomoc pre Izrael i Ukrajinu?

15.04.2024 16:54

Úspech Izraela pri odrazení iránskeho útoku v noci na nedeľu upriamil pozornosť na zraniteľnosť Ukrajiny voči Rusku. Prečo to Iráncom nevyšlo? A aký vplyv to môže mať na agresiu, ktorej čelí Kyjev?

Nadácia Zastavme korupciu podala podnet na preskúmanie majetkového priznania poslanca Hlasu Petra Náhlika

Nadácia Zastavme korupciu podala podnet na preskúmanie majetkového priznania poslanca Hlasu Petra Náhlika

15.04.2024 16:35

Dôvodom sú nedostatky v majetkovom priznaní, v ktorom najskôr zamlčal luxusnú vilu v bratislavskej Vrakuni a neskôr ju do priznania doplnil.