Založ si blog

Francúzsky úlet pár minút pred Lockdownom

V živote som nebola vo Francúzskom dome, ani vo Francúzsku. Operu vnímam ako zábavku horných desaťtisíc a ples v opere ako vrchol snobstva. Tento krst knihy tak bol pre mňa čímsi natoľko vzdialeným, akoby ma na tých pár hodín uniesli mimozemšťania. No ďakujem organizátorom za krásne chvíle vo Francúzskom dome.

Autorka prezentuje svoje dielo.

Za všetkým stála jedna krehká mladá žena. Celá v červenom žiarila ako ten ominózny červený bod na japonskej vlajke. Alexandra Vrábelová vedie ženský magazín akcnezeny.sk a v spolupráci s literárnou dulou Soňou Borušovičovou uvádza na vianočný knižný trh novinku Tajomstvo Opery.

Má to byť oddychové čítanie o mladej žene, ktorá vo francúzskej opere stretáva záhadného pána. Napokon sa s dulou zhodli na otvorenom konci, čo umožňuje voľné pokračovanie príbehu.

Krstným otcom knihy sa stal operný spevák Pavol Remenár a krstilo sa drobnými notičkami a husľovými kľúčmi.

Celú ceremóniu viedla moderátorka Martina Beňová a besedu z oboch strán zaplavili operné duetá Pavla Remenára a Zuzany Weiserovej.

Veľavravné duetty…

Pekné bolo sledovať, že svoje postavy naozaj aj hrali, aj keď bez libreta poslucháč samozrejme nemá šancu dopodrobna porozumieť každému slovíčku textu….ale hlavne, že sa spievalo Amore a postavy sa k sebe túlili – teda „láska nebeská“ prebleskla vcelku neomylne.

Po kyticiach a daroch tu boli aj rôzne druhy vín a pestrá paleta slaných a sladkých koláčikov.

Užila som si spoločnosť Soni Borušovičovej, ktorá mi poskytla pár dobrých rád ku mnou pripravovanej knihe.

A tiež som spoznala jedného staršieho pána, ktorý vedie OZ Hľadanie pokladov a venuje sa šíreniu klasickej poézie medzi seniormi.

Akt krstu. Zľava moderátorka, autorka, Remenár a Borušovičová.

Ku samotnej knihe je ťažko sa vyjadriť. Nájdete ju v sekcii romantickej literatúry, kde však čelí obrovskej konkurencii. Jedným z aktuálnych noviniek Ikaru je tiež kniha Kým Paríž spal. Medzi romantikou máme tiež celú sadu oddychoviek od Kaviarne v Kodani po Chatu ve Švýcarsku.

Mojej temnej a hĺbavej povahe by zase najviac vyhovovalo Orwellove Na dne v Paríži.

Tajomstvo Opery má však krásny prebal a akčnú autorku, ktorá svoj krst stihla dotiahnuť do najmenších detailov naozaj v poslednej chvíli.

Teda verím, že sa knižke aj autorke bude dariť.

Fotografie: autorka blogu

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.