Založ si blog

Ženská kniha, z ktorej som nadšená

Ja to plne chápem, milé dámy, že regále kníhkupectiev sa až prehýbajú pod ťarchou romantickej literatúry pre ženy. &A z nekonečnej série románov Keleovej –Vasilkovej ešte tiež určite nemáte všetky kúsky. Avšak v tomto blogu vám predstavím knihu, ktorej sa žiadna iná nevyrovná. Ja som si uchmatla predposledný kúsok a ak veríte môjmu hodnoteniu, bežte a nepremeškajte knihu, čo sa o chvíľu vypredá.

Tiež patríte medzi tie zúfalkyne, ktorých partner neobdaril bezodnou kreditkou?

A najnovších handier a kozmetiky nikdy nie je dosť? Nakupovanie šatičiek a botičiek vnímate ako prechádzku rajskou záhradou? Len nech to má kto zaplatiť?

S bločkami by ste už aj špajzu vytapetovali?

Tak knižka Závislá od nákupov bude čosi, čo vás chytí za srdce. Som síce knihožrút, no prečítať jednu knižku mi zvyčajne trvá týždne aj mesiace. Táto však nie. Zvládla som ju za jediný voľný deň.

Ľahko čitateľná s bravúrnym nadhľadom a vzácnym humorom. Žien, čo sa vedia zasmiať aj na vlastných trampotách je skutočne málo.

Nebaví ma presladená romantika, ani precukrená motivačná literatúra.

Nerada sa tvárim, ako je všetko dokonalé, ak sa mi svet rúca priamo nad hlavou.

A navyše mám za sebou novinársku prax, teda sa so životom a trápeniami hlavnej hrdinky Rebeky dokážem absolútne stotožniť.

Sophie Kinsellová dokázala natoľko osloviť svoje čitateľky, že knižka sa dočkala aj filmového spracovania pod názvom Confessions Of A Shopaholic.

Naše ústavy na liečbu duševne chorých síce už liečia naozaj kadejaké typy závislostí. Avšak zbaviť sa závislosti od nakupovania a naučiť sa finančnej gramotnosti sa musíme každá sama za seba.

Ja na knihe zbožňujem, že autorka si nič neidealizuje. Hrdinka sa rúti dolu dlhovou špirálou až sa ocitá v stále väčších maléroch. Pokúša sa znižovať výdaje aj zvyšovať príjmy, ALE…..jednoducho niE KAžDEJ z nás sadne každá jedna práca a nie každá z nás dokáže uvariť lacno a chutne karí, hlavne ak to v živote nevarila.

Zažívajte radosti aj starosti mladej novinárky, sprevádzajte ju na jej prvých rande a hlavne jej držte palce, nech sa z tohoto bludného kruhu vymotá so cťou a vztýčenou hlavou.

Fotografia: autorka

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.