Založ si blog

Stratégie a taktiky prežitia vo vojne a mieri

Mária Bartalos šokovala liberálny svet svojimi striktne konzervatívnymi názormi na homosexualitu. A nepriamo tým naviedla reflektory na sektu s názvom Milosť.

RTVS natočila skvelú polhodinovú reportáž na tému Milosť. Priestor dostali katolícki kňazi, aj odídenci zo sekty, nešťastná matka, ktorej ukradli syna a aj samotný GURU, ktorý to celé manažuje.

A manželia Bartalos sa zase predviedli v youtube programe 20-minútovka, kde predviedli svoju vieru a svetonázor.

Azda najviac šokovala Mária, ktorá je toho názoru, že všetci potrebujeme „odovzdať svoje životy“ a ak tak neurobíme, tak je za tým len naša pýcha a hrdosť.

Mária sa priznala, že predtým čítala motivačnú literatúru ale napokon tie svoje návody na život našla v Biblii.

Tiež som hľadala návody na život pomaly všade. A mala som obdobia, kedy som si ukladala do pamäti celé citáty z Biblie. Vždy ma lákalo študovať sekty a vidieť, ako oberajú človeka o jeho slobodnú vôľu. No sama by som sa obrať nenechala.

To je ten obrovský rozdiel medzi liberalizmom a ortodoxiou –Sloboda.

Niečo s čím sa rodíme!

Malé dieťa ešte nevie chodiť ani rozprávať ale už vie revať a veľmi skoro sa naučí kričať to svoje Chcem, chcem, chcem.

A potom ho rodičia postupne oberú o tie ilúzie, že všetko bude podľa neho. A zistí, že tí rodičia sú väčší nielen vzrastom, ale aj skúsenosťami.

A rozhodujú o tom dieťatku, čo si má obliecť, čo mu dajú najesť, koľko peniažkov mu nasypú do kapsy ako vreckové.

A myslím, že práve tam, v tom detstve, to vedia tí rodičia veľmi pokaziť, ak z neho vychovajú nesamostatného tvora, lebo Mamička vie všetko najlepšie. 

Aj ten syn ukradnutý do Milosti bol vlastne len dieťa. Mal 16, keď spoznal charizmatického vodcu . A vtedy mu v mozgu niečo preplo. Už si viac nemyslel, že mamička vie všetko najlepšie.

Zrazu to vreckové odovzdával svojmu duchovnému vodcovi a dokonca len čo dovŕšil 18, tak dovolil, aby mu vybrali manželku a oženili ho.

Jeho slobodná vôľa sa možno nikdy nezrodila. Či zomrela ešte v trojročnom telíčku.

Pozrite si len taký Otčenáš. 

Už len to oslovenie. Boha voláme otec, čím ho automaticky robíme autoritou v našom živote.

A -Buď vôľa tvoja – teda automaticky sa zriekame slobodnej vôle. Ako hovorí aj Mária Bartalos, odovzdáme sa. Svoje telá, mysle, majetky, všetko.

Slovensko zažilo aj neslávnu sektu Beňovcov. Beňovci sa zameriavali na rodiny, Avšak natoľko kontrolovali život svojich rodín, že im zasahovali aj do sexuálneho života, nútili ich mať čím viacej detí a rozhodovali dokonca o ich majetku.

Ono z jednej stránky je fajn nerozhodovať sa.

Veď ak sa rozhodujem, môžem niečo pokaziť, môžem si potom vyčítať, že som sa rozhodla zle.

A ak za mňa rozhoduje duchovný otec, tak to musí byť predsa úžasné.

Akosi si všetci tí členovia sekty neuvedomujú, že ten ich vodca nie je skutočný rodič. Že si ich nevypyplal od spermie, cez maternicu až k maturite.

Že vlastne len kradnú v podstate „hotové produkty“ a hrajú sa na otcov, čo im dáva neobmedzenú moc. Tú však môže kedykoľvek zneužiť a hnusne využívať, práve preto, že tam chýba to pokrvné puto a 18-ročné spolužitie.

A zase len si spomínam na svoj obľúbený citát zo Spidermana: S veľkou mocou prichádza zodpovednosť. –V ideálnom prípade by istotne mala.

Na tento blog som vám chcela predstaviť knihu zo sekcie motivačných citátov. Je stará, z obdobia pred Kristom. Sektárski fanatici by sa v ňom istotne nenašli, maximálne ten ich guru.

Je totiž o právomoci a zodpovednosti.

Generál opísal, ako byť dobrým generálom.

Mirius mi v komentári napísal, že by bol najradšej, ak by sa o mafii nič nepísalo. Ja mám obdobný problém s tou aktuálnou vojnou. Je toho už proste veľa, celý rok pozerať na zbombardované domovy, na mŕtvych a zranených. A kukať ako sa z ukrajinského prezidenta stáva denný účasník tv novín, pomaly ako ďalší influencer.

Bolo by fajne žiť si v mieri, neriešiť vraždenie a bombardovanie.

A najviac desivé je, že aj ľudia pred naším letopočtom sa zmietali vlastne v tom istom. Technicky sme sa zdokonalili, už sa nevraždí mečmi ale raketami a dronmi, no podstata je nemenná.

Filozof, generál, stratég,…

Ak by táto kniha mala byť iba o vojne, tak ma určite nenadchne. Ona je však o rozhodovaní O tom samostatnom a zodpovednom. Aké nečinia členovia sekty, o to viacej náš fiktívny Spiderman, ale v podstate každý jeden vodca.

Teda staré čínske múdrosti majú potenciál nadchnúť aj súčasného manažéra, politika, futbalového trénera, kouča, poradcu, ….Táto kniha  má v sebe úžasný potenciál pre ľudí, ktorí sa ovšem neboja rozhodovať.

Sun- c rozoberá tajomstvá úspechu. Opisuje plánovanie dlhodobé, krátkodobé.

Veľká pozornosť sa venuje vojnovej lesti, špehom -zvedom, ktorých si vraj treba vybrať z radov tých najinteligentnejších.

Veď to isté máme aj teraz! Bombardovanie hoaxami, falošnými správami a dezinterpretáciami.

Sun-c upozorňuje na potreby utajiť svoje skutočné plány a prekvapiť, či dokonca oklamať nepriateľa.

On sa ešte nehanbí velebiť klamstvo. Teraz majú všetci na ústach „Pravdu“, len poslucháč je dezorientovaný, lebo logicky to nevychádza, aby všetky protichodné tvrdenia boli pravdivé.

Čierna nerovná sa bielej. Pravdu čaká aj v našich časoch dlhá a náročná cesta, aby sa ukázala v celej šírke a kontexte.

Ja som túto zbierku citátov objavila v trafike. V kníhkupectve som regály s motivačnou literatúrou väčšinou obchádzala. Množstvo motivačných citátov mi už prišlo ako prázdnych, fádnych, zbytočných.

Otázne je, či si vôbec myslíte, že potrebujeme akési návody na život?

Alebo si myslíte, že máme žiť ako zvieratká riadené inštinktmi a intuíciou.

Prípadne, že všetko, čo vám treba, ste už našli v Biblii.

Hodím vám ešte nejaký citát, aby ste navnímali logiku tohto stratéga. Ukázala sa ako hlboko pravdivá. Ináč by tie storočia proste neprežila

Táto kniha sa nemá zjesť. Má sa o nej premýšľať.

Azda som vás zaujala. Rada sa dočítam o vašich skúsenostiach so sektami, či s vodcovstvom. A vôbec o rozhodovaní. Vyberáte si len tak halabala, alebo čím sa pri rozhodovaní riadite?

Fotografie: autorka.

 

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

Mikuláš Černák, súd

Zatiaľ nie, odkázal Černák. Na súde nastal zvrat, rozhodovať o jeho prepustení sa bude o týždeň, boss bossov prehovorí

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:52

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.