Založ si blog

Era Ora – Času je dosť – talianska komédia/ dráma

Smutnokrásna komédia pre všetkých, čo zvádzajú boj s časom. Originálny námet, nápadité prevedenie. Pýcha európskeho filmu. 

Objavila som ho náhodou v televízii, ale prekvapil, zapôsobil, miestami aj rozosmial. Pritom som beznádejný melancholik a väčšinou len márne čakám, aby ma aspoň niečo a niekedy vzácne rozosmialo.

Hlavnými postavami sú prácou zavalený úradník a talentovaná výtvarníčka.

Kým ona sa snaží vychutnávať krásy každého dňa, jemu ten život akoby pretekal medzi prstami. On stále niekam letí, v kuse niečo nestíha a len miestami mu do vedomia prebleskne nejaká nová informácia. Že to vážne? To ten čas naozaj tak letí?

Veď ten kamoš včera ešte chľastal a dnes je abstinent!

Veď to dieťa včera ešte lozilo a dnes už chodí a rozpráva!

Smutno krásna komédia o tom, aké nebezpečné je prepadnúť vorkoholizmu a brať svojich najbližších len ako nemenné kulisy.

Lebo oni tými nemennými kulisami vôbec nie sú.

A raz si to azda aj uvedomíme, len či už nebude neskoro, len či ich nezastihneme priamo na hrobárovej lopate?

Pre mňa mimoriadne poučný príbeh, hlavne takto, pomaly s piatimi krížikmi na pleciach.

Teda nenechajte si ho ujsť, ak túžite smiať sa aj plakať .

https://www.csfd.sk/film/1252166-era-ora/galeria/plagaty/

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.