Založ si blog

Päťminútovka pre detektíva, či skôr cvičebnica logiky

Básne vás totálne nebavia, krimi o štipku viac. Vlastne aj mňa. 

Aj som sa tak zapovedala, že zbierky básní už nekupujem. A aj detektívku je ideálne požičať si z knižnice. Veď kto má v dnešnej dobe desiatky eur na knihy, hlavne ak ich žerie každý týždeň jednu?

No ale u mňa je aj opačný problém, že mám tých kníh na stole priveľa a ešte aj tie knižničné termíny, aby ma tlačili?

Ešteže moderné knižnice majú aj biblioboxy a tak je to vrátenie oveľa jednoduchšie. Veď vhodiť do boxu vieme aj o polnoci a oni si to tam po otvorení knižnice proste nájdu.

Takto sa ku mne dostala aj táto knižka.

Detektívom za päť minút napísal Stanley Smith v roku 2000. 

Pokojne aj pre deti, veď to priniesli Mladé Letá.

Mladé Letá priniesli slovenský preklad o dva roky.

Mojou motiváciou bolo najmä to, že som sa začala zapájať do tvorby detektívok a hľadala som inšpiráciu.

Stan Smith ozaj začína s krátkymi detektívkami, no niekde ešte v prvej polovičke sa to začne vrhávať. A zrazu tu máme akúsi cvičebnicu z logiky.

Niečo ako slovné úlohy, ale predmetom nie je matematika, lež logika.

Prípadne ako IQ testy do menzy.

Sada podmienok a dedukciou máš určiť poradie, či priradiť k menu mesto a váhu, či inú charakteristiku.

Proste buď tú knihu niekam zahodíte, alebo si vážne vezmete papier a pero a začnete si kresliť a písať.

A keďže predošlý čitateľ to zobral ozaj poctivo, tak si tie poznámky robil priamo do knihy.

Logika bola mojím obľúbeným predmetom na vysokej škole. A aj IQ testy mám rada, takže ja som sa celkom zabavila. Aj keď posledné dve zadania som už vôbec neriešila, len prečítala riešenia. Proste toho je už naraz priveľa, toto by bolo ideálne rozložiť sa minimálne na mesiac a každý deň povedzme vyriešiť jednu tú hádanku.

Tak trochu je mi aj ľúto, že to od detektívky odbehlo teda hodne ďaleko, no na druhej strane, koľko takých cvičebníc logiky okolo seba máme? Takže áno, má to svoje hodnoty, ikeď úplne iné, než aké by ste azda na prvú šupu očakávali.

Fotografia: autorka

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.