Založ si blog

Cirkus, život je cirkus. ..

Boli sme na ďalšom punkovom koncerte.
Konkrétne na piatom od Konfliktu.

Je to niekde v strede, niekto ho nevidel ani raz, iný už po tridsiaty krát.

A sme aj takými „stredovými fanúšikmi“. Rovnako ako na zápasoch Slovanu nebežíme do kotla a nehádžeme svetlice, ani nereveme „žilinské kurvy“, tak ani na punkovom koncerte sa nehádžeme o zem a nestrkáme do davu. Tak síce len splývame s dreveným obložením pivničného klubu, ale zrejme ako jedni z mála vnímame aj message a nielen promile na hranici života a smrti.

Čakala som staré známe hity, čakala som, že ma Konflikt ničím neprekvapí.

A kupodivu, 33 rokov po svojom založení ma prekvapil.

Z jednej strany oceňujem, že ako jedni z mála, sa od pocitov presunuli k názorom. 

Predkapela prekvapila vysoko invenčným textom:

Nenávidím – nenávidím – nenávidím vás!

Zaspievané 20x za sebou, text ako hrom, emotívny, o ničom.

s textami Konfliktu sa viem s mnohým stotožniť.

Napríklad to

Ani mňa to tu vôbec nebaví, že musím v tomto meste s vami žiť

-je mi z vás veľmi zle-

-je mi z vás na grcanie-

…živé, autentické, moja reč.

Nesúhlasím s vyhlásením Stop cirkus, ani s pesničkou o ženičke, čo si kúpila kožuch.

Príde mi to také to neoliberálne, absurdné, nasilu humánne hejtovanie.

Minule som videla reportáž RTVS o cirkusoch. Ochranári na Slovensku zakázali vystupovať divokým zvieratám.

A tak cirkus Aleš vozí so sebou tigre, no nesmie vystupovať s tigrami.

Paradoxne v Nemecku by mohli, lebo tam je cirkusov viacej a dementi im ešte totálne neznemožnili existenciu.

No a tie argumenty, ako sa tie zvieratá týrajú, lebo musia znášať svetlá a hudbu- pre  mňa je to absurdné.

V tejto logike sú vlastne všetci hudobníci tyrani, lebo svietia a hrajú,

No paradoxne, najhoršie formy týrania zažívajú psy a mačky, topiace sa vo vlastných výkaloch, s reťazami zarezanými do kože, niekde v osadách, kde po nich ani pes neštekne a Eú komisia neregistruje.

No ale tí „dobrí “ ochranári predsa pre každé také zvieratko majú Záchranu formou kastrácie a to sa po novom snažia nanútiť aj tigrom, levom, či slonom.

V ochranárskej reči zrejme urobím dobrý skutok, ak chlapovi kráčajúcemu oproti odrežem vtáka. Veď množenie je predsa zločin! A ešte k tomu pri svetle a s hudbou? no čisté doživotie!

Nevadia mi kožuchy ani kabelky z krokodíla

Budem sa tu hrať na vymachlenú ochechuľu?

budem sa tu prežehnávať ako svätá panna, že ľudia nosia kože a kožušiny?

Pračlovek zabil mamuta, aby nechal mäso aj kožu zhniť?

Krokodíl nemá žiadne výčitky svedomia, ak zožerie človeka, ale v opačnom garde by sme už mali páchať rituálne harakiri?

Nie som pokrytec. ani falošný pseudo- humanista.

Človek má na výber, buď sa bude živiť len klíčkami a burinou, alebo prijme ten fakt, že je tiež predátor, že mäso sa žerie a koža spracuje. A tiger je krásny a netreba ho kastrovať,

Našla som aj pekné videjko s tými kvázi týranými zvieratkami:

https://www.facebook.com/cirkusales/videos/810016624204249

Zack vyhorel, Clay sa zbláznil, Hannah spáchala samovraždu. . .

01.05.2024

13 reason why nájdete aj pod českým názvom Proč? 13x Proto. Televízny seriál na Netflixe rozoberá peripetie tínejdžerov a je rozdelený na štyri rady. Spočiatku som sledovanie tohto seriálu chcela odporučiť otcovi Romana z Parchovian. Chlapec skočil zo strechy školy a otec dáva rozhovory pre široké spektrum médií. Naposledy oslovil nejaké české noviny a našla som s ním [...]

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Šéfka WFP McCainová: Na severe Pásma Gazy už vládne plnohodnotný hladomor

05.05.2024 08:50

Na severe Pásma Gazy už vládne plnohodnotný hladomor, vyhlásila riaditeľka Svetového potravinového programu (WFP) Cindy McCainová.

EÚ / Európska únia /

Anketa s jednotkami eurokandidátok. Dokázali sme sa vysporiadať s členstvom v EÚ?

05.05.2024 08:00

Denník Pravda oslovil s rovnakými otázkami lídrov kandidátnych listín do Európskeho parlamentu, no niektoré politické subjekty neodpísali.

pravoslávny chrám, interiér, Nová Baňa

Pravoslávni kresťania slávia Paschu - Christovo zmŕtvychvstanie

05.05.2024 07:51

Pravoslávni kresťania na Slovensku i vo svete v nedeľu oslavujú najväčší kresťanský sviatok Christovo zmŕtvychvstanie - Paschu.

vojna na Ukrajine, Rusko, Petrohrad

ONLINE: Kyjev s našou pomocu môže opäť útočiť v roku 2025, verí Biely dom

05.05.2024 07:25

Ukrajina so schválenou vojenskou pomocou Spojených štátov udrží obranu a v roku 2025 môže aj zaútočiť, uviedol Jake Sullivan.