Založ si blog

Politici, novinári, jedna banda

Ozaj málokedy sa mi stáva, že by som knihe, či písanému textu neporozumela. Možno som len unavená a prepracovaná. A možno Štulajter ozaj písal len takú pocitovku. 

Knižka o povolaniach.

Z prebalu sa dozvedáme, že Ivan štulajter pôsobil ako novinár a politický poradca. A tak napísal knihu o novinárke, o politikovi a jeho poradcovi, plus o kamošovi, čo inšpiroval toho poradcu.

Lebo ten kamoš žil svoje sny. Aj keď bol alkáč a stroskotanec.

Bežný človek azda ani netuší, čo je to za zamestnanie robiť animátora.

A isto neviete, aké sú bežné dni politika.

A koľko na výzore a výjave politika má na svedomí jeho poradca.

Takže je to taká zákulisná kniha. Mňa najviac zaskočilo, že politik v nej spáva s novinárkou. Je to veľmi neštandardné. Pre politika aj novinárku.

Ja som si od svojich respondentov vždy držala odstup. Ani netuším, aké by to bolo písať o ľuďoch, čo práve vyliezli z mojej postele.

Bolo by to zvrátené.

A ako sa naši politici správajú k novinárkam, ozaj si nedokážem predstaviť, že by také aférky s nimi mali. Možno výnimočne. Možno pár najväčších kancov zbalí  niektorú z najväčších samíc.

Samotný autor sa nejako extra nevyhraňuje. Avšak jeho politik je také to špinavé prasa, ktorému ide o prachy. A poradca taký skôr idealista a liberál.

Najviac ma zaujala téma Rómov. Politik navrhuje zrušiť osady a presídliť ich do kasární. Poradca je zásadne proti.

Ako dobačuje inšpirátor poradcu?

A dokáže poradca opustiť svoje veľké zviera?

A dáva vám tá kniha nejaké hlbšie posolstvo, ak ste ju teda niekto čítali?

Vo mne vyvolala viac zmätku, než by mi dala nejaké reálne odpovede.

No vlastne taká je celá politika. Len hra na efekt bez skutočných riešení. A nevyslovené pravdy umierajú v sobotu 13-ho,…

Foto: autorka

Zack vyhorel, Clay sa zbláznil, Hannah spáchala samovraždu. . .

01.05.2024

13 reason why nájdete aj pod českým názvom Proč? 13x Proto. Televízny seriál na Netflixe rozoberá peripetie tínejdžerov a je rozdelený na štyri rady. Spočiatku som sledovanie tohto seriálu chcela odporučiť otcovi Romana z Parchovian. Chlapec skočil zo strechy školy a otec dáva rozhovory pre široké spektrum médií. Naposledy oslovil nejaké české noviny a našla som s ním [...]

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Štefan Harabin

Hlas podľa Migaľa nie je celkom stotožnený s nomináciou Harabina do Súdnej rady

05.05.2024 12:42

Poslanec dodal, že ho mrzí, že SNS, ktorá chce Harabina nominovať, pri takomto návrhu obišla Koaličnú radu.

Väzenie / Väznica / Cela /

Najviac väzňov v SR malo dokončené len úplné základné vzdelanie

05.05.2024 12:13

Celkovo sa v slovenských ústavoch k 31. decembru 2023 nachádzalo 8 305 odsúdených osôb a 1 419 obvinených osôb.

EU Dollar Euro Parity Explainer

Lídri susedných štátov svoje sľuby o eure nesplnili. Kedy Slováci prestanú platiť korunou, forintom a zlotým?

05.05.2024 11:27

Politici v Česku, Poľsku a Maďarsku mali ambiciózne plány s prijatím spoločnej európskej meny. Zostalo pri kvetnatých rečiach. Ako to vyzerá teraz?

Partizánske / Prietrž mračien / Potopa / Pes /

Stačilo 15 minút. Po prietrži mračien vytopilo časť Partizánskeho, vyhlásili mimoriadnu situáciu

05.05.2024 10:42

Okrem mimoriadnej situácie vyhlásili aj tretí stupeň povodňovej aktivity.