Založ si blog

Príbeh nekončí a poteší, že stále je čo čítať aj vídať

Pomalá, ospalá doba praje konzumu kultúry. Je fajn nikam sa nenáhliť, len si pustiť dobrý film, či zabudnúť sa pri dobrej knihe. No človek potrebuje permanentný prísun čerstvého materiálu.

 

Dlžím poďakovanie. Nadácii Orange za populárno-náučnú literatúru aj DVD film a priateľke Martine za tri zbierky poviedok od súčasníčky Jany Beňovej.

Beňová je narodená 1974. Sme takmer rovesníčky….

 

Načala som film duše za sklem- dokument o autistických deťoch a mládeži.

Tri publikácie za tretinové ceny.

Pozitívom je, že ho vytvárala samotná autistická mládež. Námet aj scenár je fajn. Spoznávame príbehy dvoch dievčat. Mladšia je menej funkčná, adoptovaná. Väčšia blondína je vysoko funkčná autistka. Na prvý pohľad bežné dievča, len chodí do školy s asistentkou a má svoje imaginárne dvojča.

Poslaním filmu má byť vyššia tolerancia a pochopenie zo strany zdravej populácie.

Čisto subjektívne mi tých 27 minút dokumentu príde málo. A vediac, že každý prípad je iný, by bolo fajn vidieť toho oveľa viac. Škoda, že sa obmedzili na nevyhnutné minimum. Na druhej strane si však viem predstaviť, aké ťažké je dostať ľudí pred kameru. A hlavne ak majú rozprávať o vlastných v spoločnosti nechápaných poruchách, či o svojom dieťati s takouto poruchou autistického spektra PAS.

Z ďalšej komunikácie ľudí s PAS ma zaujal jeden zaujímavý komentár. Vraj je lepšie byť menej funkčným, človek si aspoň neuvedomuje vlastnú odlišnosť.

Vlastne aj Biblia píše: Blahoslavení chudobní duchom, im patrí kráľovstvo nebeské.

No navzdory týmto názorom si myslím pravý opak. Buďme radi, ak sa dokážeme plne vnímať, definovať, opísať svoje pocity a vnímanie sveta. Lebo odlišné nemusí byť nevyhnutne zlé ani horšie, než šedivý priemer. To len väčšina má problém s prijatím inakosti, odlišnosti, vlastne akéhokoľvek odklonu od normálu.

Foto:autor

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

Dolinková chce predstaviť projekt nemocnice v Bratislave po schválení vládou, KDH chce ministerku odvolávať

26.04.2024 16:34, aktualizované: 18:05

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.