Založ si blog

Ikonická rozprávková pestúnka sa vracia

Spisovatelia z času na čas vytvoria tak typické postavy, že prežijú roky aj generácie. Mary Poppins sa dostala na filmové plátno a v ďalšom dieli zachraňuje celú rodinu.

Návrat Mary Poppins je voľným pokračovaním a rozprávkovým muzikálom.

Malí Banksovci vyrástli do neutešenej reality. Z dievčatka je mladá aktivistka, z mládenca vdovec s tromi deťmi. Rodine hrozí deložovanie, účastina by všetko zachránila, no nie a nie ju nájsť.

Pesničky a tanec dodávajú ľahkosť, pestúnka pomáha, vychováva, rozptyľuje, očarúva. A my si chtiac – nechtiac uvedomíme, ako môžeme byť vďační aj za tú strechu nad hlavou a kompletnú rodinu.

Pán Banks má nervy na krajíčku, na deti sa toho valí príliš veľa, no ako sme si už z rozprávok zvykli, keď je už všetko najhoršie, ešte stále jestvuje riešenie. Len sa netreba vzdávať a bojovať až do poslednej chvíle.

Povzbudzujúci film, aj keď som začala zase raz od konca. Možno som si mala zalistovať v knihe a pozrieť prvý film.

Reedícia je k dostaniu:

 

 https://www.martinus.sk/?uItem=30309

O prvom diele sa veľa zaujímavého dočítate aj tu:

 

 https://cs.wikipedia.org/wiki/Mary_Poppins_(film)

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.