Založ si blog

Nepomer neprospieva

Stále platí nadbytok tém a z toho plynúca selekcia. Ostáva držať sa načatej témy a odpovedať konkrétne na každodenné problémy čitateľov , tentoraz vzťahové.

 

Ono navzdory všetkým chorobám a poruchám osobností všetci túžime mať lásku a „veci s tým súvisiace“.

Samota bolí, na Vianoce dvojmo. Ak všetci chystajú darčeky a prekvapenia pre svojich blížnych a vy nemáte pre koho, čo s tým?

Na univerzite som písala marketingový plán sprostredkovateľskej spoločnosti. Osamelým ľuďom mala ponúkať na pár hodín spoločnosť na návštevu kina, divadla, reštaurácie, či inej spoločenskej udalosti. Aby sa dotyčný/ná necítil/a osamelý/á ako kôl v plote.

Na otázku, kto by toho spoločníka robil, som odpovedala: spisovateľ.

Učiteľka moju víziu rýchlo zmietla zo stola: Ja takého jedného spisovateľa poznám a s ním by ste na večeru nechcela ísť!

No paradoxne tento nápad sa mi stále ľúbi. A ikeď zatiaľ len nádejná spisovateľka a blogerka, no viem si celkom jasne predstaviť, že by som osamelému človekovi, nezávisle od pohlavia, robila na pár hodín spoločnosť. A nebažila by som ani po tučnom honorári. Postačila by tá večera, či vstupenka do múzea, galérie…..

No samozrejme, pár hodín v živote je zúfalo krátka doba.

Treba si však uvedomiť, že tú osamelosť nosíme vo svojom vnútri. Je to systémom nášho mentálneho nastavenia. Aj ja sa často a za akýchkoľvek situácií cítim sama. Lebo môžu byť kol mňa davy, ale ak ma nik nevidí, nevníma, nestará sa, budem sa cítiť osamelá, ako ten už spomínaný kôl v plote.

Ďalšou chybou by však bol vzťah plný kompromisov, s človekom, s ktorým je to len trápenie, ktorý človeka deptá fyzicky, psychicky, finančne, či aj z každej stránky.

Kľúčom k šťastnému životu môže byť jedine sebaláska. A krásne to funguje. Ak som sama so sebou v poriadku, ak o seba dbám, vyžaruje zo mňa akási vnútorná harmónia a ľudské teplo, aké ľudí priťahuje. Naopak ak upadám na duchu, ešte aj ľudia ma opúšťajú, akoby sa báli, že ich stiahnem do svojho vlastného pekla.

Ale čo ak mám dlhodobé problémy, no navzdory všetkému túži mať po boku chlapa? Vtedy je dobré vedieť si správne vybrať.

Ak už ani sama sebe nerozumiem, ako môžem očakávať, že niekto de facto cudzí, mi bude rozumieť a bude mi v mojej mizérii ešte aj nápomocný.

Ja razím cestu: ak mám problém ja, maj ho aj ty. Budeme si kvit. Nebudeš na mňa mať nereálne očakávania. Lebo proste budeš vedieť, že mozog nie je dokonale fungujúci stroj…a občas naň proste zaľahne čierno-čierna hmla…..

Lebo darmo by môj vyvolený žiaril ako slniečko, bol milý, chutný, na zahryznutie, ak mu raz nie som súdená, tak bude svojím zjavom obšťastňovať iné.

A parfrázujúc slová mojej kamarátky, zase len z univerzity: Ak ti raz nesadne Popoluškina črievička, darmo si budeš aj z nohy odrezávať, ono to fungovať NEBUDE!

Preto by sme si mohli v prvom rade dovoliť ten luxus, byť úprimný k sebe aj k okoliu. Trebárs aj nápisom: Why be Normal?

Čo inzerátom typu Hľadám svojho Monka.

Každé vreco raz nájde svoju záplatu, tak hlavne nezúfajte priatelia.

Čiernobiela

Zuzana Smatanová

 

Neviem či sa so mnou niekto

O môj smútok podelí

Stačí spolu byť len chvíľu

Kým nás smrť nerozdelí

Chcem sa zriecť dní čo mám

Keď chvíľu smiem byť s Tebou sám

Nevieme si prísť už na mená

Kým Tvoj svet je biely

Tak ten môj čierne farby má…

Nevieš čo to pre mňa znamená

To čo v Tebe svieti

Vo mne dávno zhasína…

 

Neviem ako sa dá stlmiť

To čo vo vnútri tak bolí

Nemôžem Ti už viac sľúbiť

Niečo mi nedovolí…

Chcem sa zriecť dní čo mám…

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.