Založ si blog

Ako ďalej, čitateľ?

Milý čitateľ,

občas sa to zrejme stáva, že udalosti všedných dní človeka proste zvalcujú.

Raz je toľko práce, že človek nestíha ani čítať. Len hltá filmy jeden za druhým.

Inokedy by aj čítal, len už nemá dosť síl to aj dávať vnútorne aj vizuálne dokopy a knihy ostávajú bez komentára.

Za celý február som sa na blogu neozvala, dokonca som aj zabudla prihlasovacie heslo. Hotový zázrak, že už mám nové. Snáď si ho zapamätám. Aktuálne veľa bojujem hlavne sama so sebou, s pamäťou, vnútornou silou.

Prečítala som však dve kultové diela: Americkú tragédiu a Denník Anny Frankovej. Dojmy mám, snáď sa o ne budem schopná s vami v dohľadnej dobe aj podeliť.

Ono tieto útlmy a vyhorenia možno tiež patria ku životu. Zrazu aj krásne veci strácajú lesk, silu, živosť. Strácame motiváciu ak necítime, či nie sme schopní precítiť spolupatričnosť a zmysel.

Dúfam, že tá stará Renča plná života a chuti podeliť sa so svojimi dojmami ešte kdesi pod škrupinou žije a snáď sa jej opäť podarí prelomiť túto ťarchu mlčania.

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko vraj dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

bielorusko, cvičenia

Minsk bol napadnutý, odrazili sme útok z Litvy, tvrdí Bielorusko. Absolútny nezmysel, hlási Vilnius

25.04.2024 15:58

Takéto vyhlásenia je možné pokladať za neustálu nepriateľskú provokáciu a informačný útok proti nám, ktoré nemajú nič spoločné s realitou, tvrdí Litva.

Drucker, Kažimír, Bodis

Rezort školstva sa spája s inovatívnym projektom FinQ. Cieľom spolupráce je zlepšiť finančnú gramotnosť žiakov

25.04.2024 15:51

Ide o súčasť širšieho úsilia podporiť inovácie vo vzdelávaní na základných i stredných školách.