Založ si blog

OTP je vždy lepší, než total Lockdown

Pamätáte ešte na tie šialené časy, keď nám skoro všetko pozatvárali? A musela som celú týždne prežívať v jediných teplákoch, lebo v obchodoch sa okrem potravín a drogérie nedalo kúpiť zhola nič.

Vládne opatrenia nám likvidovali sviatky aj živobytia.

Personálna agentúra mi celý mesiac nepridelila žiadnu prácu a napokon mi vypichla oči mzdou smiešnych 3€. Tá sľubovaná pomoc od vlády nedorazila, nespĺňala som podmienky. Za to zdravotná poisťovňa sa ozývala previdelne. Personálna agentúra zrazu premenovala vlastnú neschopnosť na moje neplatené voľno. A bez doplatenia nedoplatené zdravotného poistenia som nemala nárok ani na lekársku starostlivosť.

Vlastník bytu, kde bývame v nájme nám tiež nijako nevyšiel v ústrety.

On tie peniaze proste potrebuje a ja si niečo určite nájdem, zneli jeho asertívne odpovede.

No zrazu nám na dvere klope jeseň a Delta.

Kto sa chcel zaočkovať, ten tak už učinil a kto je zarytý antivaxer, toho snáď nepresvedčia už ani s kufríkom so 100 000€ priamo pred vchodovými dverami.

Moji fb známi prijali ten fakt, že som očkovaná, s rozhorčením a celkom výrazným humbukom.

Vraj, keď sa o tom zmieňujem, tak sa určite potrebujem utvrdiť vo svojom rozhodnutí. Vraj nanucujem svoje názory okoliu, ale aj tak nikoho nezaujímam…a tak.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Slovensko je naozaj zúfalá a nešťastná krajina.

Neveríme vláde, lebo každý, kto si u nás uchmatne moc, ju vzápätí nechutne zneužíva na vlastné obohacovanie sa.

A neveríme médiám, lebo ich klamstvá už prehliadne pomaly aj základoškolské dieťa.

Teda v tomto bezútešnom nihile sme ponechaní sami na seba, na vlastnú hlavu, vlastné oči, vlastné životné rozhodnutia.

Jedni ani neveria, že existuje Covid, lebo sami vo svojej bubline sa s ním ani nestretli.

Ďalší neveria, že Covid je horší než chrípka, lebo videli len pár miernych prípadov. A možno niektoré Ag testy dali aj falošné výsledky, teda potom im to mohlo pripadať iba ako veľa kriku pre nič.

Ďalší naopak podliehajú panike, pri každom náznaku kašľa im napadá Covid, najradšej by každého a všetko pozatvárali. Takí ľudia, čo sú za absolútny lockdown, sú zrejme samí dôchodcovia a nedokážu si predstaviť, že bežný smrteľník musí aj chodiť do práce, aby zvládal platiť nájomné a aj z niečoho žil.

Inštitút práce z domu síce znie úžasne, ale okrem učiteľov a úradníkov väčšina robotníkov z domu toho veľa nezvládne.

Na diaľku sa nedajú stavať cesty ani mosty.

Na diaľku sa nedá zmontovať osobný automobil.

A ani tovar sám od seba nenaskáče na palety a nerozletí sa do predajní, či aspoň do áut kuriérov.

Teda v našej dosť mizivej hospodárskej situácii to posledné, čo by sme potrebovali, je úplný lockdown a ďalší hospodársky prepad najmä tých chudobnejších vrstiev, ktoré nemajú úspory ani majetky a žijú z mesiaca na mesiac.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Iba vďaka očkovaniu je situácia v Bratislave lepšia, než v iných okresoch, kde sa už pomaly zatvárajú školy a rušia kultúrne podujatia.

Okrídlená fráza hovorí, že Bratislava je ako veľká dedina.

Ja z nej mám kúsok odlišný dojem. Bratislava je vlastne súhrnom centra a mestských častí. Každá časť má vlastnú samosprávu, starostu, vlastné projekty na výstavbu, vlastné hody.

Niektoré mestské časti stihli svoje hody vlastne ešte bez obmedzení.

Tento víkend boli hody hneď v dvoch mestských častiach naraz.

Bola to Dúbravka a Ružinov.

Oba si zvolili systém OTP /očkovaní-testovaní- prekonali Covid.

Teda tieto samosprávy museli vďala sprísňujúcim sa opatreniam žiadať od ľudí potvrdenia ohľadom ich Covid Pasu.

V Dúbravke dostávali tí, čo prešli sitom, modré pásky a čo neprešli, tak sa nedostali dokonca ani k stánkom a aj kultúrne programy videli iba spoza plota. Aj keď treba si povšimnúť, že ten plot bol priehľadný, teda aj tí neopáskovaní mali dobrý výhľad aj zvuk.

V Ružinove rozdávali kartičky tým čo splnili OTP podmienky.

Toto miesto myslím funguje aj ako letné kino.

A pýtali si aj naše telefónne čísla. Ak by z podujatia prepukol Covid, aby nás vedeli informovať.

Tam úž tí bezkartičkoví moc výhľadu nemali, ale zase k občerstveniu sa dostali aj bez testov.

Ináč, to občerstvenie nemalo chybu. Cenovo síce nebolo najlacnejšie a prijímali len cash, ale napríklad ja som si dala lokše s husacou pečienkou a to jedlo bolo výzorovo aj chuťovo ako z reštaurácie.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

A ponaučenie na záver?

Ono môžeme šomrať a konšpirovať, koľko chceme, ale život ide podľa svojich vlastných pravidiel.

Bez ohľadu na to, či im veríme alebo neveríme, či s nimi súhlasíme, alebo nesúhlasíme.

Fotografia: autorka

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.