Založ si blog

Po čom túžia unudené páry?

Môj manžel sa narodil na sviatok všetkých svätých. A nebola to žiadna sranda, keď sa márne snažil z roka na rok o akúkoľvek párty. Lebo všetci jeho kamaráti riešili len hroby, vence, kahance. A bol fakt iba zázrak, ak podaktorý z tých hrobov odbehol až za ním.

Až mám vážne obavy, aké to bude, ak raz bude mať tú okrúhlu 50-ku a zase len všetci pôjdu na hroby, hroby, a hroby.

No ale našťastie tohto roku sme žiadne jubileum nemali, ani kamarátov zbytočne nepozýval. A tak sme strávili jeden príjemný deň v kruhu najbližšej rodiny pri pizzách a cukrovinkách.

Mladí si s nami zahrali karty ale českú komédiu, akú manžel aktuálne vybral, už s nami pozerať nechceli. Vraj je to hnusné a zvrátené.

Konkrétne tedy Svatá čtveřice.

Príbeh dvoch manželských párov, ktorým sa po 20-tich rokoch manželstva už nudí sex a nachádzajú spestrenie svojich vzťahov v exotickej dovolenke, sami bez dospievajúcich detí, vlastne v orgiách.

Filmári nám pripravili akýsi idealistický scenár o dobrých susedských vzťahoch a dobrých priateľstvách.

Zlatí sú dedko s babkou, ktorí sú z takého rošamba celkom krásne vykoľajení.

A milé sú aj detičky, pre ktorých je čo i len pomyslenie na sexuálny život rodičov niečím zvrhlým a nechutným.

V idylickom príbehu tohto filmu žiadne manželstvo nestroskotá a žiaden plot tej mohutnej náruživosti nezabráni.

Manžela som však kategoricky upozornila, že takéto ideálne scenáre sám život neprináša.

Ono v každodennom živote čo sa pokaziť môže, sa aj pokazí.

Podaktorí sa nedožijú ani šťastného manželského zväzku (viď Jána a Martinu),ďalším sa vzťahy po rokoch rozpadajú…deti vyrastajú v neúplných rodinách a mnohí single trávia Vianoce v osamelom smútku.

Teda mať harmonické 20-ročné manželstvo je vzácnosť, akú by sme si mali chrániť.

Je to ako vzácna čínska váza, ktorú určite nepostavíme do stredu tanečnej sály a nezačneme okolo nej tancovať čardáš.

Z času na čas síce nájdete nejaký ten inzerát, ako „Mladý pár hľadá partnera na spestrenie“…ale, ako aj klasik spieva „ja takýmto veciam neverím“.

Veď načo by nám potom boli všetky tie zákazy bigamie a mnohoženstva, keby to v skutočnosti krásne a harmonicky fungovalo.

Ono to funguje niekde u Mormónov a Arabov, no zrejme iba vďaka prehnane silnému patriarchátu. O šťastnom živote žien v háreme som toho ešte tiež veľa neobjavila.

A ak si vezmete Bibliu, pánbožko vyhnal Adama a Evu z raja so slovami Choďte a množte sa…ale…Adam a Eva ešte určite nemali niečo medzi 40 a 50.

V našom veku by mali naše životy napĺňať krásnejšie a hodnotnejšie veci, než nejaký bohapustý sex. Už po nás nik nežiada, aby sme sa množili ako králiky. Deti nám dorastajú, osamostatňujú sa…..potrebujú vidieť vo svojich rodičoch stabilné zázemie, nie akúsi učebnicu Kámasútry.

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.