Založ si blog

Krásny príklad úspešnej integrácie

Z času na čas sa mi dostanú do rúk aj detské knižky. Niežeby som mala malé deti, či vnúčence. No pár ľudí v mojom okolí také knižky píše. Inokedy ma zaujme téma.

Magdalena Kulus je krásna poľská autorka pripútaná k invalidnému vozíku.

Malý kocúrik si získal lásku celej famílie.

Začala písať milé príbehy o dievčatku na vozíku aj o svojom asistenčnom psovi.

Vyšlo jej už viacero kníh, hlavne pre deti.

A Stratil sa Cyrko sa dočkal aj slovenského prekladu.

Krásne na tej rozprávke je, že malá Majka je navzdory svojmu handicapu obyčajné milé dievčatko.

„Do záhrady sa z domu blížilo opálené dievčatko na elektrickom invalidnom vozíku s ticho pradúcim motorčekom. Za ňou kráčal druhý pes – veľký, piškótovozlatý, s nežnými čiernymi očami. Cyrko bol zmätený. Nepoznal invalidné vozíčky, žiadne…“

Rovnako chodí do školy a rovnako má rado zvieratká, ako jej zdravá staršia sestra.

Teda žiadne tragédie o nešťastnej chorobe, či o Božom treste sa neomieľajú.

Práve naopak, v rodine vládne láska a súdržnosť.

Hlavnými hrdinami tejto milej detskej knižky sú psíčkovia a mačičky.

Páči sa mi že postavy nie sú vyhranené. Nie je to ako v tradičných ľudových rozprávkach o zlej macoche a dobrej Snehulienke.

Postavičky sú proste ľudské, zvieratká sa chovajú ako zvieratká.

Ak pochybia, snažia sa svoje skutky napraviť.

A šikovná ilustrátorka Marta Kurczewska nám celú tú podarenú famíliu krásne a nežne nakreslila. Plno farieb a obrázkov, zvonka aj zvnútra.

Pozitívne pocity a ponaučenia pre veľkých aj malých.

A ani sa nečudujem iniciátorom, že pristúpili ku tomu slovenskému prekladu. Dobre zrobili.

Foto: autorka

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.