Založ si blog

Domáca úloha splnená

Prakticky celý život navštevujem knižnice. V Ba mi to síce trvalo tri roky, kým som si objavila tú mne najbližšiu a nejako stále viacej ma tlačia tie ich šibeničné termíny. Mám toho veľa na čítanie aj ponakupovaného, aj podostávaného, ….

Túto ružovú knižočku mi strčila do ruky moja dcéra.

Volala som ju do knižnice, nech si aj ona niečo vyberie, tak teda vybrala, ale mne. Ona to teda čítať nebude.

Musela som síce raz predlžovať termín a aj včera som ju odniesla až na posledný deň, kedy mi to zablikalo v kalendári, hodinu pred záverečnou,….

100 spôsobov ako milovať svoju dcéru.

Kúsok väčšia, než to Omráčenie a aj oveľa novšia, aj keď to v tom knižničnom igelite tak nevyzerá.

Napísané v roku 2020, preložené do slovenčiny o rok pozdejšie.

Manželia Matt a Lisa Jacobsonovci sa vyprofilovali ako kazatelia a autori motivačnej literatúry. Majú spolu 8 detí, z toho štyri sú mladé slečny – vlastne rovesníčky mojej dcéry.

Občas mám dojem, že spisovateľom môže byť naozaj každý.

Mal si nešťastné detstvo? napíš knihu!

Máš krásny rodinný život? napíš tiež!

Spávala si v detstve so svojím učiteľom? tak to je terno a tak teda píš – píš – píš!

No a čo konkrétne táto kniha? Už sme si navykli od tých amerických motivačných kníh, že samé seba vychvaľujú do nebies.

Aj táto je označovaná ako bestseller a aj všetky ich
ďalšie obdobné a ako vajce vajcu podobné knihy-

Ono zrejme láka tá presná stovka a tie jasné a stručné návody, čo s ňou.

No prakticky, plno toho sme už vedeli, aj keď sme si nie vždy stanovili správne priority, aj keď sme jej mohli venovať istotne aj viacej času – lásky – starostlivosti.

No krásne na vzťahoch je, že nikdy nie je neskoro.

Ak ovšem nežijete v takých trvalo narušených vzťahoch, kde sa nestretávate celé desaťročia a nemienite sa s niekým zblížiť ani do jeho smrteľnej postele.

Matt a Lisa väčšinu tej knihy napísali ako úplne obyčajní rodičia, čo si proste uvedomujú, aký dôležitý je spoločne strávený čas, spoločné výlety, programy.

Čomu všetkému by sme ju mali viesť a naučiť, čo všetko s ňou podniknúť, ako jej byť oporou, fanúšikom, priateľom, no nie kamarátom.

Kúsok otázne mi prídu nábožensky ladené state. Tam môžete naraziť, ak nie ste veriaci, či vaša malá princezná nebodaj nie je veriaca. Tak vám tých pár bodov, ako sa za ňu modliť, či s ňou veriť proste vypadnú.

V každom prípade neľutujem, že som jej prečítaním tejto knihy vyhovela.

A isto nás čaká spolu ešte veľa krásnych spoločných chvíľ, zrejme aj takých, ako opisujú Matt a Lisa.

Na Matta a Lisu vlastne môžete hľadieť ako na nejakých kamarátov odvedľa, čo majú rovnako staré deti a tak sa s vami podelili, ako im to doma klape, prípadne čo a prečo občas neklape.

Foto: autorka

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11, aktualizované: 06:50

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

pellegrini, vila na slavíne

Prezidentské bývanie sa hľadá desaťročia, Pellegrini dedí veľký hriech svojich predchodcov. Čo hovorí úrad a analytik?

29.04.2024 06:00

Bezpečnostný analytik aj Úrad na ochranu ústavných činiteľov uviedli, že vlastné bývanie je potrebné aj kvôli incidentom. Je otázne, či sa budúci prezident Peter Pellegrini bude touto dilemou zaoberať.

Ukrajina, Bohdana

Expert z Ukrajiny: Rozhodujeme sa, či zachránime mestá alebo vojakov

29.04.2024 06:00

Myšlienka predčasných rokovaní o mieri na Ukrajine nie je veľmi populárna, hoci stále viac ľudí v politickom vedení štátu aj vo verejnosti nad ňou uvažuje.