Založ si blog

Obchodníci s bolestí verzus Zabiják bolesti

Painkiller vs Pain Hustlers

Obe sú z roku 2023, obe nájdete na Netflixe.

Aktuálne užívam dovolenku, po čase kedy som bojovala so záchvatmi kašľa a mala som pocit, že sa zadusím a skapem,….konečne pokoj, dokonca aj príjemné jesenné počasie….

Na blogu mám už cez 365 článkov, čo je na mňa teda enormný výkon. Ak by tento blog niekto objavil len dnes, mohol by si na každý deň v roku prečítať niečo odo mňa, …

O zabijákovi bolesti som vám písala v niektorom  z predošlých blogov.

Zaujal hlavne tým, že to bol seriál podľa skutočnej udalosti a každá časť začínala fotkou jednej z obetí farma gigantu.

Obchodníci s bolestí mali o niečo zložitejšiu úlohu, rozpovedať takmer rovnaký príbeh, ale úplne ináč. Nech nemáme dojem, že vidíme dvakrát to isté.

Aj keď tie story sú vlastne identické.

V oboch prípadoch sa miliardári ukážu ako sviniari, čo zarábajú na utrpení, bolesti až smrti.

V oboch sú lekári v podstate chlípne prasce, čo sa nechávajú sexuálne uspokojovať a masívne podplácať.

A v oboch je pacient len bezbranná obeť, lebo lekár, čo ho mal liečiť, ho pomaly zabíja.
Teda obchodníci obišli s o niečo slabším názvom a Painkiller im vyfúkol aj pohľady obete a federálneho agenta. No vcelku pohotovo si vybrali iné pohľady na rovnaký prípad. A tak nám celé story porozpráva žena. Taká, čo sa do farma-biznisu dostala tak nejako náhodou, ako slepé kura k zrnu.

Ale ona predsa musí z niečoho žiť a z niečoho živiť svoje dieťa.

A namotávať starých chlípnych lekárov je predsa len príjemnejšie, ako sa celú noc zvŕtať v nočnom bare pri tyči.

Recenzenti z čsfd ma celkom sklamali, že všetci prirovnávajú Obchodníkov ku Vlku z Wall Street. Akoby nikto nevidel, že je to dvojča Zabijákov bolesti.

A že sú tam tie agresívne marketingové techniky?

No prečo by neboli?

Myslíte, že to tak nefungovalo?

Že by namotali desiatky lekárov, aby de facto obetovali vlastných pacientov, ak by neboli agresívni?

Naša hlavná hrdinka síce aj má určitý morálny kompas, ale potreba prežiť, pomaly elementárna džungľová logika, ju vlastne prevalcuje.

A plne si svoju zodpovednosť na všetkých tých úmrtiach uvedomuje až tesne pred pádom farma – gigantu.

Za mňa fajn pokrok, že sa to celé dokázalo prešetriť. A že v tomto prípade nezabásli len nejaké malé ryby, ale aj samotného bezohľadného miliardára, vlastníka ďalšieho z farma gigantov.

Ak mi niečo chýbalo, tak väčší dôraz na realitu. Tu tých pár prezentovaných obetí a krátky šot zo zatknutia miliardára prichádza len na konci, ako nejaká studená sprcha. A musela som si to aj dvakrát pozrieť, aby som si to identifikovala, že čo za sviňa to bol a čo za produkt to predpisovali stále masívnejšie.

Téma zdravia je mi čím ďalej, tým bližšia.

A liekovou závislosťou som si prešla aj sama. Dokonca aj priotrávením sa liekmi.

Pamätám, ako som po troch rokoch brania znovu začala čítať príbalový leták a zrazu som tam objavila info, že sa má brať maximálne tri mesiace.

A už vôbec neviem, či to aj pred tými tromi rokmi tak písali.

V každom prípade som cítila zradu zo strany lekára. Že to je čo za človeka, ak vám tri roky sústavne predpisuje liek, či by sa mal brať maximálne tri mesiace?

Takže za mňa je to veľký pokrok, ak sa aj farma gigantom dýcha na krk.

A som rada, že sa o takýchto ozaj veľkých kauzách dozvedáme aspoň cez film, ak už noviny často riešia vyslovené banality.

https://www.digitalspy.com/movies/a45652346/pain-hustlers-true-story-john-kapoor-now/

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Tibor Gašpar

Gašpar: Slovensko zaznamenalo nárast nelegálnej migrácie z Ukrajiny o 82 percent

29.04.2024 12:20

Podľa neho ide o reakciu na Kyjevom nedávno prijatú novelu mobilizačného zákona.

lešť

Vojaci si v Lešti preverili svoju pripravenosť v rámci cvičenia Strong Cohesion 2024

29.04.2024 12:01

Na cvičení sa zúčastnilo takmer 1 500 vojakov šiestich armád NATO so 400 kusmi vojenskej techniky.

Ruská polícia, poriadková polícia, Petrohrad,

Militanti zaútočili na policajtov v Rusku, hlásia sedem mŕtvych. Útočili aj pred týždňom

29.04.2024 11:20

Ozbrojenci severne od mesta Karačajevsk začali proti dopravným policajtom paľbu z automatických zbraní a hodili na nich výbušné zariadenia.

ide o pravdu, dzurinda

Dzurinda: Nie je najmenší dôvod zvažovať alternatívu k EÚ

29.04.2024 11:15

Expremiér pred 20 rokmi doviedol Slovensko do Európskej únie.