Založ si blog

Ubitá a zadusená

Prípad partnerského násilia z Nového Mesta nad Váhom. No mohol sa obdobný odohrať už X-krát inde, na inom mieste a v inom čase. 

Ku tejto nám médiá pripojili fotku anorektičky s napichanými perami a podozrivého s anjelským ksichtom, súcitne prekrytým.

Na mene nezáleží a ani na veku.

Alebo naopak, je skôr výhodou.

Ak ti je len 20 a nie už 50.

Ak si sa za neho nevydala a nemáš s ním kŕdeľ detí.

Tento konkrétny prípad je zarážajúci. Ako všetci rozprávajú o pokračujúcom týraní a o večných bitkách.

Ako si môže mladé a krásne dievča myslieť, že láska sú kopance a trhanie vlasov?

Akú musí mať nulovú sebaúctu, ak si myslí, že si takéto zaobchádzanie zaslúži, prípadne, že by ho mala tolerovať?

Ono nepáčia sa mi ani všetky tie „hrdinské komentáre“, že „ja by som tomu tyranovi aj hrdlo vytrhol!“. Lebo nevytrhol. Na násilie nemá zmysel odpovedať násilím.

TO je potom ako taký vojnový stav, že nám zabili 1400 ľudí? tak my zabijeme 14 000!

To je len kolotoč a eskalácia.

Žienky zase argumentujú políciou, že nič nerieši, že ich dostatočne nechráni.

Pritom je to fyzicky nemožné, aby pri každom problémovom páre hliadkoval policajt 24/7.

Je to tvoj život, tvoje telo a tvoja bolesť. 

A ten, čo vypúšťa nasládle reči o údajnej láske, by ťa nemal mlátiť, kopať, škrtiť. Vlastne ani ti vulgárne nadávať, či ťa znásilňovať, alebo do hocičoho nútiť.

Lebo toto láska proste nie je.

A rovnako ako nasilu nevyliečite alkoholika, kým on sám neuzná, že by mal prestať piť, no tak nezachránite ani týranú ženu, kým nevidí inú cestu len život so svojím tyranom, plný modrín a bolesti.

Neviem, či je to narkotikum, alebo nedostatok sebaúcty.

V každom prípade by sme mali mať nejaké červené čiary.

A ak ma môj drahý bude kopať na zemi a poláme mi rebrá, tak je azda načase si uvedomiť, že táto špirála vedie jedine do pekla a potrebujem vystúpiť.

Čím skôr, tým lepšie, kým ešte žijem a dýcham.

A nemá zmysel si jeho konanie spätne ospravedlňovať.

-veď bol opitý

-ja som ho vyprovokovala

-ja som bola tiež opitá

Proste nie, niektoré skutky sa nedajú prikrášliť ani ospravedlniť a ostáva nám jediné: vytriezvieť a počúvať svoj vlastný pud sebazáchovy.

Radšej vám píšem o filmoch a knihách. Aj keď ma číta stále menej ľudí.

No ale toto sa nedá nechať bez komentára, že takto si žijeme.

Že takto je násilie verejným tajomstvom a nikto nič nerieši?

Len počúvame pomýlené argumenty o slepej láske.

Pani prezidentka mala o tomto prípade celkom trefný status, tak si ho skúsme všimnúť.

Veľmi ma zasiahla správa o tragickej smrti mladej ženy v Novom Meste nad Váhom, ktorú polícia aktuálne vyšetruje. Chcela by som vyjadriť úprimnú sústrasť rodine a blízkym priateľom. Bolesť, ktorú teraz prežívajú, sa nedá vyjadriť slovami.
Podľa medializovaných informácií mladá žena trpela vážnym partnerským násilím, čo bude zrejme tiež predmetom ďalšieho vyšetrovania. Pripájam sa k výzve polície, ktorá apelovala na verejnosť, aby boli voči okoliu vnímaví a v prípade, ak dochádza k ohrozeniu života a zdravia volali políciu na čísle 158. Ak máte podozrenie, že vo vašom okolí niekto trpí domácim či partnerským násilím a neviete ako sa zachovať a postupovať, môžete sa poradiť na bezplatnej non-stop národnej linke pre ženy zažívajúce násilie na 0800 212 212.
Ak zažívate doma násilie, zverte sa blízkym, ktorým dôverujete, obráťte sa na bezplatnú a anonymnú pomoc odborníčok, ktoré vám pomôžu nájsť riešenia pre vašu situáciu, aby ste žili v bezpečí. Nikto si nezaslúži žiť v násilí. Neurobili ste nič, čo by násilie voči vám ospravedlňovalo. Násilie je vždy vina a zodpovednosť násilníka.
Pomoc môžete nájsť na vyššie uvedenej linke pomoci alebo v jednom z intervenčných centier pre obete domáceho násilia, ktoré pôsobia v každom kraji a ktorých kontakty nájdete tu: https://www.justice.gov.sk/…/pomoc…/dolezite-kontakty/ alebo v ďalšom z odporúčaných poradenských centier a bezpečných domovov, ktorých kontakty nájdete tu: https://www.zastavmenasilie.gov.sk/adresar
Násilie na ženách je neakceptovateľné a v našej spoločnosti mimoriadne závažný problém. Ukazuje sa, že musíme urobiť ďaleko viac, aby sme mu predchádzali a ženám, ktoré ho zažívajú, dokázali účinne pomôcť.
Všetky reakcie:

Oliver O., Alena L. a 3 tis. ďalších

Komentáre: 179
Zdieľania: 161
Páči sa mi to
Zuzana Čaputová obmedzila, kto môže komentovať tento príspevok.
Vie Ra

Bohuzial samotna Polícia Slovenskej republiky berie nasilie na zenach na lahku vahu, nasilnik dostane maximalne tak smiesnu pokutu, nadalej zostava v spolocnej domacnosti so zenou a pokracuje v jej tyrani.

 

Skopírovala som vám aj koment, taký typicky ženský. Lebo policajti. —-lebo žienky nič, žienky telefonovať vedia. Len ďalšie kroky sú už kúsok ťažšie.

Je mi z toho smutno a otupno.

Ako necháme my ženy sami so sebou zametať.

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.