Založ si blog

Kým skutočne si?

Nedávno sa nám zase prelomili roky a stihla som vám pospomínať už nejaké filmy. No toto bude prvá kniha, ktorú vám tohto roku dám do pozornosti.

Tohto autora nenájdete na facebooku a túto knižku nenájdete v Panta Rhei.

Teda ďalší prípad samovydaja a individualistu. Aj keď sa autor zastrešuje akýmsi neznámym vydavateľstvom, je to vlastne len firma, v ktorej je sám konateľom.

Čierna a zlatá pôsobia luxusne.

Vyzerá to na literárny debut a celkom prekvapivý, keďže autor spomínal aj vyhľadával úplne iný žáner a zrazu toto.

Keďže sa jedná o IT-čkára, tak nejakú tú stopu na nete po ňom nájdete:

https://www.robertdurec.sk/kral-ktory-vsetkeho-ma.html

A pátrajúc po tej jeho firme:

  • disruptio – disrupcia, roztrhnutie, rozlomenie, prasknutie

V reáli by ste mohli spoznať mladého muža niekde medzi 20-30, nerada by som bližšie tipovala.

V každom prípade ma prekvapil a aj keď sa už nerada vyjadrujem k dielam ľudí z môjho okolia, tak toto dielko by si azda zaslúžilo výnimku.

Ide o tradičnú rozprávku s kráľom a starenkou.

Celé je to pomerne krátke, knižka vyzerá ako notes a zaberie tak jednu cestu električkou.

Niečo ako jednohubka.

Čo by sme si pomysleli, keby Dobšinský bežal do tlačiarne s jedinou rozprávkou?

No áno, je to celkom málo.

Na druhej strane autora chápem. Je to ako prebudiť sa z nejakého sna s vedomím: Heuréka, objavil som!

Neviem, prečo práve kráľ. Lebo vo vlastných životoch sme všetci tak trochu králi a kráľovné?

Tento autorov kráľ sa na začiatku príbehu správa ako nafúkaný idiot. Až nebojácna starenka mu nastaví zrkadlo. Až vážna choroba a prestrojenie mu umožňujú spoznať, čo si o ňom obyčajní ľudia vlastne myslia.

Autor pochopil potrebu sebareflexie a kráľ koncom príbehu začína počúvať svoje srdce aj naslúchať svojim poddaným.

A čo začínajúcemu autorovi odkázať?

Azda aby sa rozpísal ešte viac. Aby sa kus poobhliadol po tom šírom literárnom svete. Z jednej strany je to fajn, ak pocítite potrebu pokory a sebareflexie. A z tej druhej ešte pred ním stojí celý dlhý a plodný život. Prostriedky na vydávanie zjavne má, tak už len sa nezamotať v sieti povrchnosti a banalít.

Fotografia: autorka

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Dušan Lehotský, učiteľ, tréner atletiky

Vychoval viacerých majstrov ČSSR v atletike: Na školských pretekoch som len čumel. Keď to takto pôjde ďalej, v tridsiatke budú o barlách

29.04.2024 00:00

Dušan Lehotský v Levoči učil telocvik a viedol mladých športovcov 44 rokov.

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.