Založ si blog

Žila som v denných priehradkách

Knihy a ich osudy. Niektoré kúpite, iné dostanete, Dale Carnegie si ma počkal na schodoch.

 

S návodmi na život sa roztrhlo vrece. Akoby každý mal nejaký svoj zaručený recept, ako žiť šťastný, spokojný  a požehnaný život.

Carnegieho príbehy a poučky boli mimoriadne poučné. Hlavne ten prístup žiť v denných priehradkách. Podstata je vlastne triviálna: ak vám život a starosti prerastajú cez hlavu, tak sa na to proste nesústreďujte! Žite len pre dnešok. Ak je úspešný dnešný deň, spravili ste všetko pre vlastné prežitie.

Itt és most!

Tu a teraz!

Krásne to funguje až neskonzumujete posledné zvyšky zásob, úspor, všetkého navyše.

A zrazu je človek niekde na nule, či aj pod ňou. Dnes to ešte pôjde, ale zajtra už ako? A aké budú tie údajne „krajšie zajtrajšky“?

Neviem, či toto niekto z vás zažil/zažíva. Neradostnú rekapituláciu života rozmeneného na drobné. Kedy vždy nejako bolo, no už prestávate tušiť, ako to vlastne bude. A v kútiku duše sa čudujete aj sami sebe, že aspoň doteraz aspoň nejako bolo.

Spomienky ma zavaľujú, ako ľadová sprcha a nemilé precitnutie do nehostinnej prítomnosti.

Korona doba zamkla ľudí vo vlastných domovoch. Stúpli tým náklady na bývanie, niektoré prevádzky sa nadobro zavreli. Deti sú doma už neúmerne dlho. Potrebujú aktivity a program

Zamestnaní si vyberajú dovolenky a mieria do tuzemských destinácií.

Nezamestnaných si znova začínajú povolávať na formálne návštevy úradov práce.

Slnko pripeká, vietor sa pohráva s postupne opadávajúcim lístím.

Uhorková sezóna pozvoľna upadá.

čitateľský plán. foto: autor

Vernému čitateľovi som sľúbila, že sa mrkneme aj na Dostojevského ďalšie kultové dielo, na Idiota. Po slovensky som ho nenašla, tak aspoň maďarský preklad zo šeťdesiatych rokov poslúži. Plus ďalší hovorca sociálnej tematiky v Americkej tragédii.

Pomôže liek na smútok? Dúfajme.

 

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.