Reklama je všadeprítomná masáž mozgov a snaha o ovládanie nákupného, či iného správania. No marketing sa občas prejavuje aj naozaj kreatívne, dokonca zábavne. Takýto efekt dosiahla aj táto útla knižka.
Vnímate knižky ako kolektívny produkt? Táto taká určite je. Aj keď sa nám autori predstavujú postupne. Celkom nové diagnózy spís(k)al Andrej Reiner, veselo (s)kreslil Pavel Jakubec a prostredníctvom karikatúr sa nám predstavuje aj kolektív firmy Janssen-Cilag na Slovensku.
Na svojej oficiálnej stránke sa táto farmaceutická spoločnosť opisuje slovami:
„Firma Janssen nesie meno po významnom belgickom vedcovi a farmakológovi. Paul Janssen, spolu so svojim tímom bádateľov, dosiahol prelomový úspech vo vyvinutí lieku na liečbu schizofrénie. Jeho spoločnosť, Janssen Pharmaceutica, sa stala v roku 1961 členom americkej skupiny Johnson & Johnson.
V roku 1959 sa súčasťou Johnson & Johnson stala aj švajčiarska firma CILAG AG.
V Slovenskej republike začala spoločnosť CILAG AG pôsobiť v roku 1991. Samotná firma Janssen Pharmaceutica N.V. zahájila na Slovensku svoju činnosť o dva roky neskôr. V roku 1995 vzniká spojením týchto dvoch firiem spoločnosť Janssen-Cilag.
Farmaceutický segment skupiny Johnson & Johnson dnes nesie jednotný názov Janssen. V Slovenskej republike je súčasťou spoločnosti Johnson & Johnson, s.r.o. so sídlom v Bratislave. V súčasnosti Janssen zamestnáva 35 zamestnancov.“
Knižka vtipov a aforizmov vznikla s cieľom prihovoriť sa praktickým lekárom v ambulanciách aj vo voľnom čase. „Domnievame sa totiž, že humor a smiech patria k najdôležitejším liekom.“, píše Pharm. Dr. Milan Lopašovský. Svojím širokospektrálnym záberom je však schopná zaujať aj širšie masy čitateľov.
Okrem predstavenia sady liekov na rôzne časti ľudského tela sa do brožúry dostalo množstvo vtipov tematicky zoradených a graficky pestro dotvorených.
Spomína sa politika, romantika, diagnostika, literatúra.
Napríklad taká Evolúcia múz:
„Sprvu bola pre neho múzou, neskôr muzeálnym exponátom.“
Literatúra reálneho postsocializmu až čiernym humorom a s trpkosladkou príchuťou ilustruje mizernú situáciu súčasného autora.
Od úvodných
„Autor napíše knihu
-II – si ju sám skoriguje
-II- si ju sám ilustruje
-II- si ju sám vytlačí“
cez dobre známe
„knihu sám predáva
knihu sám kupuje“
až ad absurdum
„si sám napíše nekrológ
sám umiera v nádeji, že je nesmrteľný
mal pravdu: bol nesmrteľný, kým neumrel“
Nenechajte si ujsť diagnózy velikánov.
Diagnóza profesora Einsteina znie:
„Peniaze má moja manželka. Ale ja som relatívne šťastný.“
Pár dní vám tých pár strán humoru a brainstormingu dokáže spestriť. Až siahnete po niečom vážnejšom, či sa proste len zahrabete do práce, ako to robil aj Einstein, ktorého život „pripomína krtka, nie motýľa“.
Foto: autor
Celá debata | RSS tejto debaty