Založ si blog

Literárny experiment

Zmena zdola, opačné garde, či volaj si to, ako vieš.

Vediem dva paralelné pieskoviská. Knižnú mapu, kde sa aspoň podľa možností usilujem o akúsi formu vyváženosti, nestrannosti a objektivity – mávajúc pred očami požiadavky novinárskej praxe. A potom je tu fb, kde sa na pokračovanie zjavujú state z prózy denníkovej formy Dékápé, prípadne občas aj literárne experimenty, akou je aj dnešná Rozvrátená rozprávka.

https://www.facebook.com/montmartre.renata

Písanie je ideálnou variantou skupinovej psychoterapie. Pisateľ sa na malú chvíľu zastaví pod ťarchou kríža, ktorý je mu príliš ťažký. A na tých pár chvíľ mu ho odnášajú čitatelia. Niežeby sa tým strácal samotný subjekt krížovej cesty. Jeho je utrpenie aj cesta. Na neho čaká Golgota a o jeho háby si bezbožníci vrhajú kocky.

Verného čitateľa poznám po mene aj po tvári. No poznávajú ma po uliciach aj ľudia, od ktorých by som to ani nečakala.

Aha, to je Renáta MB!

Že si to vôbec pamätajú! Ale patrí vám vďaka. Za čas, pozornosť, chvíle strávené spoločne a svorne.

S hovorcom biedy a utrpenia…..

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.