Založ si blog

Volajte 158. . . . ak ste si to trikrát a poriadne premysleli.

Ja viem. Dlho som tu nebola. Nebol čas ani net. A vlastne tak trochu som aj vyčkávala, čo všetko sa ešte objaví v súvislosti s úmrtím exprezidenta polície Lučanského.

Jedni ho oplakávajú, iní by mu aj hrob opľuli. A ja? Ani neviem. Stále mám pocit, že ešte nepoznáme všetko. Že okolo jeho zranení aj úmrtia panuje toľko chaosu a zahmlievania, že prakticky ani nemáme šancu vytvoriť si o tejto kauze ucelený obraz. Chce to proste čas, aby sa meno Lučanský definitívne očistilo, alebo naopak, pochovalo kdesi medzi zradcami národa.

A keďže nemá zmysel vyjadrovať sa k otvoreným a nedoriešeným kauzám, skúsim aspoň niečo príbuzné…..Polícia a justícia, na Slovensku, ruka v ruke.

Bohužiaľ, na Slovensku je to tak….ak sa vám hocičo stane, tak sa s najväčšou pravdepodobnosťou dočkáte scenára v ktorom polícia nezadrží, justícia neodsúdi,, poisťovňa nevyplatí. Nech ste v akomkoľvek postavení obete trestného činu, či priestupku, tak sa z tej pozície obete pôsobením našich orgánov zrejme nevyhrabete.

Avšak, vrátiac sa ku kauze Lučanský čítala som aj interesantný postreh:“ V súčasnosti nám vládnu psychopati a podvodníci, kým  hrdinovia umierajú vo väzniciach.“ ….Šéf väzenskej stráže v súvislosti s údajnou samovraždou Lučanského končí vo funkcii, čo samo o sebe naznačuje, že sa tam veci nediali v súlade s kostolným poriadkom.

Zlé jazyky nám zase predstavujú toho istého človeka ako skorumpovaného funkcionára. Zrejme v naivnej viere, že súčasný šéf polície pôjde na svoju zaslúženú rodinnú dovolenku až po X mesiacoch Covid karantény a aj to len do najbližšej Hornej-Dolnej, na žiguláku a do stanu.

Ale vráťme sa my len do istejších (???) vôd verejnej bezpečnosti.

Že sa v hladovej doline kradne, mnohí berú aj s pochopením. Chúďatá bez práce aj šance sa zamestnať….

Ale prečo sa ten istý scenár odohráva aj v Bratislave? Kde zohnať si prácu je otázkou niekoľkých minút, max dní? Jedinou podmienkou je, že ku zamestnávateľovi nedôjdete ožratí ani sfetovaní….no mnohí ani toto proste Nedajú. Lebo načo by šli robiť, kým sa dajú kradnúť batožiny, či precvikávať bicyklové zámky?

Práca nie je zajac., aby ušla. A tak ju zrejme nechávajú pre workoholikov. Oni predsa nepotrebujú prácu, stačí im žrádlo a chľast, či fet.

V posledných dňoch nám ukradli bielo-zeleno-čierny bicykel značky Willy, prikladkovaný ku plotu pri železničnej stanici Lamač.

Akosi až spätne sme si zmapovali, aké beznádejné hniezdo asociálov v tesnej blízkosti železničnej stanice tam živorí a značkuje si teritórium celou haldou obalov po alkohole.

Na príjazd policajnej hliadky sme čakali úctyhodných 50 minút!

A môžem len dúfať, že tých 50 minút bolo fakt výnimkou a nie pravidlom. Veď za dlhých 50 minút ma banda asociálov dokáže znásilniť aj zavraždiť…aj keby som 158 vytáčala aj s polámanými prstami…..

Proste des. Jediné užitočné informácie sú:

-Ak nemáte po ruke výrobné číslo bicykla, pátranie sa ani nevyhlási.

-Darmo máte „komplexné poistenie majetku“, na bicykel prikladkovaný v exteriéri sa to proste nevzťahuje. Museli by ste ho mať aspoň doma v garáži a zámky vylomené.

A aby som nezabudla! Policajtov viac než ukradnutý bicykel zaujíma, kto ste, čo ste a akým právo sa opovažujete v čase tvrdého Lockdownu vstúpiť aj na ulicu!

Ponaučenie do budúcna: bicykel brať ako interiérový doplnok a neťahať si ho z bytu+ doklad o kúpe zamknúť doma v trezore, či držať rovno zarámovaný na stene. A pri prípadnej kúpe nevyhnutne trvať na doklade s výrobným číslom.

Finančná strata ma ani tak netrápi, ako všetok ten bordel,okolo.

No okrem tohoto priestupku som osobne zainteresovaná ako obeť aj v ďalších prípadoch: trestný čin vlámania a trestný čin ublíženia na zdraví.

Ohľadom vlámania vidím ešte svetielko na konci tunela. Štyroch ľudí som už povláčila po polícii a vlámačky do mojej nehnuteľnosti ustali. Dokonca je aj dôvod sa domnievať, že páchateľ bude napokon identifikovaný.

To ublíženie na zdraví sa má oveľa horšie. Na Slovensku je to tak, že jazvy sa vám už dávno zahoja a na péenku ste už dávno zabudli, ale! súdneho pojednávania sa proste nedočkáte. Zrejme vás malo uspokojiť to behanie po doktoroch a nekonečné vysvetľovanie, ako ste k tej ujme na zdraví došli. Potrestanie vinníka je zjavne to posledné, na čo má obeť právo. ….Ani netuším, či by námietka za prieťahy mala nejaký význam a reálne by niečomu aj napomohla.

Osloboďme sa od zúfalstva tohto marazmu aspoň silou satiry a výsmechu…Heľenine oči:

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

bytovka, Čadca

Bytovku z centra Čadce idú zrovnať so zemou. Kam pôjdu jej obyvatelia?

19.04.2024 10:03

Problémový dom chce zdemolovať vlastník, hoci tam stále žijú niekoľkí ľudia. Náhradné bývanie hľadajú ťažko, mesto sa im snaží pomôcť.

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

VIDEO: Rebríky, palice, plyn, agresívni ľudia. Lukašenko znova zaplavuje Poliakov migrantmi

19.04.2024 10:00

Poľsko znovu čelí návalu cudzincov, ktorí sa z východného smeru usilujú preniknúť na jeho územie.

policia meranie rachlosti radar

Pezinská Baba nie je diaľnica. Vodič dvojnásobne prekročil rýchlosť, prišiel o „papiere“

19.04.2024 09:56

Vodič išiel na Pezinskej Babe rýchlosťou 137 kilometrov za hodinu.