Založ si blog

Máte voľné štvrtkové popoludnie?

Ak žijete v Bratislave, či jeho blízkom okolí a máte radi literatúru, tak tento štvrtok sa uskutoční krst dvoch kníh jedného vydavateľstva.

 

Pre Stanislava Hábera som písala recenziu jeho básnickej zbierky Stále bežím domov, ktorá vyšla v Literárnom týždenníku.

Tentoraz prichádza s knižkou Príbehy nielen z inej hviezdy. Krst sa uskutoční 20.5. o 18:00 v Hudobnom salóne Zichyho paláca, Ventúrska 9, Bratislava. Nádherné priestory sa nachádzajú priamo v Starom meste a ak by som nebola natoľko zaneprázdnená, rada by som túto udalosť navštívila tiež.

Vianočné stretnutie v Zichyho paláci.

Vlada Javorského možno mnohí poznáte skrz jeho kreslené vtipy, ktoré vychádzajú aj v novinách. Vlado však holduje aj literatúre a vďaka finančnej podpore Fondu na podporu umenia prináša na knižný trh román Noah. Krst knihy sa uskutoční v rovnakých priestoroch, len s časovým predstihom. Teda ak do Zichyho paláca zavítate o 17:00, máte možnosť zažiť oba krsty kníh a spoločnosť oboch autorov.

Na snímke zľava Zuzka Kuglerová zástupkyňa vydavateľstva, Radka Hubeková nádejná poetka a Ondrej Kalamár aforista a komentátor.

Pánom gratulujem a dúfam, že čitatelia využijú zmiernenie protipandemických opatrení, aby sa zúčastnili podujatia, aké sme si museli už hodnú chvíľu odopierať.

V hudobnom salóne si zahralo aj duo Traky.

Fotografie: autorka.

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.