Založ si blog

Nenápadná kniha pri dopitej káve

 

 

Išla som do Panta Rhei pátrať po Nietsche-(ozaj neviem ako sa skloňuje toto ikonické meno)…..a samozrejme, nemali od neho zhola nič. Vraj mám skúsiť v Centrále, tam je širšia ponuka. Tak som si kúpila aspoň záložku s ilustráciou od Muchu a tento malý modrý zošítok.

 

Meno Forsyth mi už bolo podvedome známe a intuícia ma proste nesklamala.

Alebo som len natrafila na dobré kníhkupectvo?

Nechcem vám tu hneď zostreliť pointu, keďže ide o pomerne krátke dielko. Ja som ho zvládla jedným šupom, ale zanechal vo mne silný dojem.

Mark Forsyth: Neznáme neznáme

Anglický originál vydalo Icon Books, 2014.

Nič pre ukojenie primitívnych chúťok, žiadne znásilnenia ani vraždy.

Táto rozprava tam čakala na náročnejšieho čitateľa. Na milovníka kníh a logiky.

Ak ste už prečítali aspoň tú stovku kníh za život, Mark vám rád poradí, kde všade hľadať tie ďalšie exempláre.

„Ak som sa z hodín strávených v dobrých kníhkupectvách naučil jednu vec, je to táto – knihu možno súdiť podľa obalu. Prvú knihu od Chucka Paluhniaka som si kúpil proste preto, že mala na obálke fotografiu anglických raňajok a ja som bol hladný. Všetky jeho ostatné knihy som kúpil o týždeň neskôr.“

Foto:autor

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.