Založ si blog

Punkrock v spojení s Thrash Metalom v stredu v Randale

Moby Dick navštívil Bratislavu po 42 rokoch, Konflikt po troch. Jury sa pochválil, že Konflikt na budúci rok slávi Kristove roky. Po Bratislave majú ešte klubový koncert v Košiciach a potom si dajú zaslúženú pauzu. Po 2000 koncertoch si ju aj zaslúžia. 

Nie som ten úplne, že typický fanúšik. Z čapovaného piva ma bolí brucho a  tej strkanice zvanej Pogo som sa v živote nezúčastnila. Takže sme postávali kdesi pri samej stene, aby nás ten vír vzájomne sa strkajúcich fanúšikov nestrhol a nešmaríl o zem, ako viacerých z nich.

No z druhej strany je fajn, že si to ľudia užili, dokonca počas Konfliktu fanúšikovia chodili na pódium a vrhali sa do davu, užívajúc si pocit nadnášania. Zo slovenských spevákov som takto hodiť sa do davu videla len Koňýka zo Zóny A.

A nerobila som ani desiatky fotiek a videí. Proste sme si to chceli jednoducho užiť. Po zaplatení všetkých faktúr so zostatkom blížiacim sa k nule sa uprostred bratislavskej noci odreagovať a vidieť naživo svoje obľúbené kapely. Gőbl Gábor – pôvodný basgitarista Moby Dicku, mi dvakrát podal ruku. A práve takéto klubové koncerty sme pochopili, že máme najradšej. Kde nestojí pred vami tisícka ďalších ľudí a kde tých hudobníkov dokážete aj reálne vidieť, nielen z pol kilometra na veľkoplošnej obrazovke.

Boli tam aj profi fotografky, ja som spravila len pár snímok.

Moby Dick prišiel na pozvanie Juryho, ktorý ich aj uviedol. Je zaujímavé vnímať ten rozdiel, hlavne čo sa týka tematiky, lebo hudobné sú tie dva žánre veľmi podobné.

Na Moby Dick ma vždy bavilo to temno – depresia – ale aj pozitivizmus. Veď zahrali aj jednu zo svojich najzaujímavejších skladieb Legyél jó – Buď dobrý, v ktorom sa spieva, že život nie je vojna. Na rozdiel od ďalšej, Indulj keresztesvitéz – ktorá je priamo o križiackej vojne.

A asi moja najobľúbenejšia je metafora.

Patkányok futnak az ágyon, az életünk egy múló álom, nem engedik hogy fájjon….

Potkany bežia po posteli, náš život je pominuteľný sen, nenechajú, aby nás bolel…

Za také verše by sa nemuseli hanbiť ani básnici. No na druhej strane, ako som už aj v úvode písala, takéto párty sú o pive a o Pogu a možno pár takých snílkov, ako som ja, premýšľa aj nad textmi. Neviem, či ste sa už zamýšľali nad textmi Konfliktu, no v stredu v Randale som si tak ozaj intenzívne uvedomila, že riešime vlastne to isté. To, o čom novinári prinášajú správy, reportáže, tak presne o tom celospoločenskom dianí Konflikt neúnavne spieva, formuje svoje postoje a vyjadrenia.

Konflikt je na scéne od čias Mečiara. Vlády sa menia, Konflikt ostáva.

A možno vás zaskočí, ak by som hudobníkov z Konfliktu nazývala ekologickými aktivistami, či politickými komentátormi, no v praxi sa cez tie piesne práve to deje, napríklad aj v tomto:

Mŕtva planéta

Skladba
Texty
Nie je náhodaŽe náš svet voda trápiMatka príroda varuje(Hej, hej!) Nie je náhodaKeď sa nám sucho vrátiMatka príroda spaľuje
Možno nám zostal ešte čas(Možno nám zostal čas!)Koľko, tak to je len na vás(Je to len na vás!)
Možno nám zostal ešte čas(Možno nám zostal čas!)Veď táto zem je tu pre nás
Nadišiel čas skoncovať s touto dobouPosledná príležitosť s prírodou!Pre toto tvrdenie je dosť dôvodovNikto nie je za vodou!
Nadišiel čas skoncovať s touto dobouPosledná príležitosť s prírodou!Pre toto tvrdenie je dosť dôvodovNikto nie je za vodou!
Nie je pohodaŽe sa nám kyslík strácaČas života sa skracujeNie je pohodaProstredie nám to splácaVeď táto doba krachuje
Autori skladby: Robert Jurányi / Marian Valigura
Niežeby ekológia bola nejaká bombová téma, ktorá valcuje bulvár a naháňa hlasy. Aj preto o to záslužnejšie je, že sa takýmto témam venujú. Veď by mohli spievať aj o jesenných láskach, či o novembrovom daždi. Ale to by už nebol Punk a ani by to nebolo ono. Ja som si ten večer užila, je fajn byť občas out zo svojho každodenného kolotoča. Dokonca toľko ľudskej blízkosti som nezažila za celé mesiace, čo za ten jediný večer. Dlho sme váhali, či ísť, alebo neísť, no napokon som rada, že u nás zvíťazilo srdce 🙂

Fotografie: autorka

Mama má vždy pravdu

23.03.2024

Z času na čas nečakane stretávam aj ďalších blogerov a býva to obohatením, poznať aj ich cestu a ich postoje. S Igorom sme strávili pár hodín na súde. A tá téma bohorovnej ženy bola niečím, čo spomenul aj mimovoľne. A našla som to aj v jednom z jeho blogov. Myslím, že mnohí píšeme z rovnakých pohnútok, aby sme niektoré veci proste aj sami pomenovali a vypovedali. [...]

Postihnutí a majestát smrti

22.03.2024

Je to síce zvláštne, ale okolo každej väčšej kauzy sa toho nabaľuje. Ľudia sa ju snažia spájať so všetkými možnými ďalšími prípadmi a poukazovať na konkrétnosti, ktoré trápia práve ich. Ohľadom tragédie pri Beňadikovej. Ozývajú sa azda všetci , čo majú postihnuté dieťa. A hovoria o akejsi nadľudskej práci 24/7. Pritom je celkom ireálne, myslieť si, že [...]

Ako môže rodič zabiť vlastné dieťa?

14.03.2024

Spoločnosťou občas rezonujú ťažké kauzy. U nás práve tragédia v Beňadikovej. V USA v rokoch 2013 – 2016 to bol prípad 8-ročného chlapčeka ubitého na smrť. Možno toho už máte mnohí dosť. Tej smrti je priveľa, si povedal aj moderátor, keď informoval o smrti 8-ročnej Patrície a jej matky Zuzany. Na margo tragédie sa vyjadrila aj prezidentka, s tým, že rodiny s [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.