Založ si blog

Hluboce pod vlivem: Spomienka na Audrey Mestre

Táto tohto roku natočená francúzska dráma ma oslovila tým, že je natočená podľa skutočných udalostí. Ak vás zaujíma život a dielo Audrey Mestre, odporúčam najprv si pozrieť film a až potom pátrať po tom mále, čo sa o nej vieme reálne dozvedieť. 

Reakcie ľudí na csfd.sk nie sú práve nadšené, podľa mňa však len nedokázali oceniť samotné dielo a prínos.

Priznám sa, do vzhliadnutia tohto filmu som ani netušila, že nejaká Audrey Mestre žila. Nikdy som nepočula o potápaní bez dýchacích prístrojov, či o disciplíne No Limits. 

Teda pre mňa prináša ten film novinky: krásne zábery z mora pod vodnou hladinou, pokojné vodné tvory kdesi v diaľke a hazardéri so životom, ktorí sa ponárajú do extrémnych hĺbok.

Samotný názov zvolili filmári geniálne. Ich hlavná hrdinka je skutočne pod vplyvom. Jednak svojho inštruktora potápania, ktorý sa čoskoro stane jej milencom aj všetkým a jednak sa ponára do stále väčších hlbín, ovplyvnená tlakom a nutnosťou zvládať to bez dýchacieho prístroja.

Samotná No Limits disciplína je neštandardná. Nechať sa pod váhou balastu stiahnuť čím hlbšie a potom sa vynoriť nad hladinu skôr, než telo skolabuje.

Pozdĺž lana na každých 40 metrov stojí jeden strážca, ktorého úlohou je kontrolovať hladký priebeh a v prípade potreby zasiahnuť.

A film samozrejme ukazuje aj situácie, kedy ten hladký priebeh proste nefunguje a aké krízy môžu nastať.

„Magická hlubina je kult, který zbožňuji. Filmů o free-divingu existuje hrstka, a tak tohle vítám. Tohle není milostný příběh o lidech, ale o lásce k potápění. Free-diving je krásný sport (životní styl) s přesahem. Hlavní mužská postava je vybrána vskutku na výbornou- toho hnusáka mu věříte beze zbytku,“ napísal o filme The Saint a ohodnotil ho tromi hviezdičkami.

Priznám sa, že aj keď som napísala už desiatky, či stovky poznámok, komentárov a recenzií, nikdy som nerozdávala hviezdičky.

Síce sa hviezdičky rozdávajú v gastre aj vo filme, akosi možno chyba je aj v tom, že som často písala o knihách ľudí, ktorých aj osobne poznám. A teda rozdávať im hviezdičky a klasifikovať ich ako v škole by mi bolo prišlo cez čiaru. Na druhej strane sa však iste mnohí urazili. Ľudia čakajú len chválu, promo a pochvalu. Ak človek poukáže na chyby, či nedostatky, často tým ľuďom šliape na egá, odchádzajú mi „priatelia“ po húfoch, no zrejme to žiadne priateľstvá ani neboli.

Ale vráťme sa k tomuto filmu, minimálne tie 3 hviezdičky si určite zaslúži. Ja by som mu dala aj 4, či päť. Už len preto, že mi ukázal veci, ktoré som ešte nevidela, ani o nich nepočula a premenil môj bežný nudný deň na exkurziu do hlbín mora.

A všetci tí, čo ten film hejtujú, by ho zrejme nijako nevedeli vylepšiť. Neviem, čo by tam chceli pridať?

Proste ak je vám blízky môj vkus a cit, tak si ten film pozrite a spoznajte nevšedný šport aj nevšedné osudy ľudí.

https://www.csfd.sk/film/1223605-hluboce-pod-vlivem/videa/

 

Ako vnímate Veľký Piatok?

29.03.2024

Milí moji čitatelia, náboženstvo je téma, o ktorej sme sa ešte vlastne vôbec nebavili. Ani neviem, či veríte, alebo neveríte, alebo ste rovnako rozpoltení ako aj ja. Netuším, koľko bolo takých rodín, ako bola tá naša. Kde matka verí a otec neverí. Kde babka chodí do kostola a dedko na snemy Ksč. Otec s matkou sa o tej viere zarputilo hádali. Čím viacej a čím [...]

Mama má vždy pravdu

23.03.2024

Z času na čas nečakane stretávam aj ďalších blogerov a býva to obohatením, poznať aj ich cestu a ich postoje. S Igorom sme strávili pár hodín na súde. A tá téma bohorovnej ženy bola niečím, čo spomenul aj mimovoľne. A našla som to aj v jednom z jeho blogov. Myslím, že mnohí píšeme z rovnakých pohnútok, aby sme niektoré veci proste aj sami pomenovali a vypovedali. [...]

Postihnutí a majestát smrti

22.03.2024

Je to síce zvláštne, ale okolo každej väčšej kauzy sa toho nabaľuje. Ľudia sa ju snažia spájať so všetkými možnými ďalšími prípadmi a poukazovať na konkrétnosti, ktoré trápia práve ich. Ohľadom tragédie pri Beňadikovej. Ozývajú sa azda všetci , čo majú postihnuté dieťa. A hovoria o akejsi nadľudskej práci 24/7. Pritom je celkom ireálne, myslieť si, že [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.