Založ si blog

Anarchia, keď blcha porazí slona a môj boj

Sledovali ste včerajšie správy? V Nemecku zatkli jedného šľachtica a sudkyňu, lebo sa snažili o štátny prevrat a nastolenie monarchie. Je to ozaj prekvapivé, ako to v spoločnosti a nielen v našej vrie. 

Nedávno som na Netflixe videla úžasný film a na youtube som začala spravovať vlastný kanál. Tak by som sa rada s vami podelila o novinky.

Začnem od vzdialenejšieho bodu. Istý čas sa usilovala o moje priateľstvo jedna abstraktná maliarka. K abstraktnej maľbe mám celkom blízko, takže som jej dala šancu. Tá žena však bola zhrozená z mojich ideálov. Keď som sa zmienila, že zbožňujem Punk a obdivujem Anarchiu, tak bola z toho zhrozená, ako čert z kríža.

Snažila sa neuveriteľne znásilňovať moju vôľu, posmechom aj všelijako inak ma donútiť, aby som nasledovala tie „správne ideály“.

No ale takto priateľstvo určite nefunguje a aj som sa ohradila, nech ma láskavo prestane znásilňovať.

A toť nedávno bolo príjemným prekvapením sledovať španielsky životopisný film o anarchii a anarchistovi.

Muž činu (2022) | Filmotéka | ČSFD.sk (csfd.sk)

Muž činu! Čerstvé, vtipné, efektné. Aj keď príbeh zo staršej doby. Ale ukázalo anarchiu ako ideológiu a anarchistu ako úžasného bojovníka za spravodlivosť.

Tá moja kvázi priateľka videla v anarchii len vraždenie a smrť. Možno by si mala tento film pozrieť.

Lebo anarchia nie je idea vraždenia a smrti.

Rovnako ako ňou nie je ani komunizmus. Ani ak existoval Stalin.

Ono žiadna idea nemôže za zlyhania a paranoju jednotlivcov. Ani za ich násilné a agresívne činy.

A práve preto je každá idea tak trochu nedosiahnuteľná. Aj my sme len budovali komunizmus, no ktosi tu chcel súkromné vlastníctvo a tunelovanie. Lebo sociálne nerovnosti tým zbohatlíkom úžasne vyhovujú a dokážu o tom spievať ódy.

Ale vráťme sa k filmu. Lucio Urtubia je mladý robotník na stavbe. V partii spoznáva anarchistov a zisťuje, že ich ideály ho fascinujú.

Zisťuje, že nenávidí banky za ich machinácie. Protiví sa mu ich bezcitnosť a honobenie bohatstva.

A tak sa rozhodne zaútočiť na najsilnejšiu americkú banku. A dokonca sa mu podarí vybaviť aj stretnutie s legendárnym revolucionárom Che Guevarom.

Za mňa bomba film, krásne natočený. Hráme sa s časom, máme tam efektné scénky.

Neprezradím vám celý dej, bola by škoda stratiť to napätie. Som zvedavá, koho ešte ten film rovnako nadchne ako mňa.

A pánovi Luciovi hlboká poklona! Takto bojovať za svoje ideály dokážu len tí najlepší.

No a ten môj boj. Kto ma už kúsok poznáte, tak azda viete, aká som sklamaná z tej nešťastnej šou a zo záberov, ktoré o mne kade-tade kolujú a šíria o mne akýsi deformovaný obraz. Skúšala som už kadečo. Dala som trestné oznámenie na televízny štáb a oslovila dvoch právnikov. No zatiaľ sa mi tie snímky nepodarilo dať stiahnuť. A je mi to ozaj proti vôli, aby ma tisíce ľudí poznali z nejakého krivého zrkadla plného lží a manipulácií.

Tak som sa rozhodla ísť aj ja na youtube. Lebo ak už raz nedokážem stiahnuť tie staré videá, môžem aspoň natáčať nové. Bez toho aby mi niekto diktoval, čo mám hovoriť a samozrejme aj bez všetkých tých proti mne nahuckaných kvázi protihráčov.

Takže moje zoznamovacie video je na svete. Ten hlas nie je zďaleka dokonalý, rozprávam potichu, v ďalších videách by som to mala napraviť.

A dostala som aj požiadavku, nech k videám dávam aj maďarské titulky, keďže pochádzam z dvojjazyčného prostredia, čo je ďalšia výzva.

Teda pozerajte, lajkujte, prihláste sa na odber.

Ak chcete, napíšte, aká je vaša obdivovaná ideológia a prečo. Ak chcete písať, že za minulého režimu sme mali štb tak o tom samozrejme viem a pýtala som sa na ideály.

Renátka, servítka a príbor – parafráza reality šou / Renike, szalvéta és az evőeszköz …való duma. – YouTube

 

 

Ako môže rodič zabiť vlastné dieťa?

14.03.2024

Spoločnosťou občas rezonujú ťažké kauzy. U nás práve tragédia v Beňadikovej. V USA v rokoch 2013 – 2016 to bol prípad 8-ročného chlapčeka ubitého na smrť. Možno toho už máte mnohí dosť. Tej smrti je priveľa, si povedal aj moderátor, keď informoval o smrti 8-ročnej Patrície a jej matky Zuzany. Na margo tragédie sa vyjadrila aj prezidentka, s tým, že rodiny s [...]

Len ďalšia stratená žena: Prípad Laci Petersonovej.

13.03.2024

Priznám sa, tentokrát sme ohrdli Ivetou. Azda práve pre tie nekonečné reklamy, ako Iveta je to, o čom rozpráva celé Slovensko. No nemuselo by. Mne už aj v prvej sérii vadilo, že ten ich takzvaný humor som viacej vnímala, ako posmech-výsmech a proste ma to nebavilo, nerozosmialo. A teraz, ako Mauréry začala točiť posteľové scény a pľuvať cez stôl? No normálne ma prešla [...]

Skutočne Neskutečná Anna

09.03.2024

Ostaňme ešte na chvíľu v Amerike a pri tých veľkých Amerických snoch. Aj Anna Sorokina jeden taký mala a takmer na dosah. Vráťme sa však ešte na sekundu na palubu Titanicu. Ak ste videli ten nesmrteľný film s Leonardom Dicapriom a zároveň čítali ten link v mojom komentári o preživších Titanicu, tak si azda spomeniete na mladého odvážneho námorníka, čo riadil [...]

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko

Útok na Volkova bol mrazivo účinný. Dokazuje návrat ruskej špionáže do studenej vojny

19.03.2024 10:25

Rusi do každej vojny vstúpili v zlom stave, potom ale postupne, vďaka vysokému počtu ľudí a nulovému rešpektu k ich strate, sa dostali do formy.

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.