Založ si blog

Pokus o vraždu ústavného činiteľa

Atentát v Handlovej na Róberta Fica nikto z nás nečakal.

#Fico #Cintula #Handlová

Stredu 15.5.2024 si zapamätáme z dôvodu atentátu v Handlovej. Dopustil sa ho slovenský básnik a spisovateľ z Levíc Juraj Cintula voči nášmu aktuálnemu premiérovi Róbertovi Ficovi.

Cintula mal zbraň v legálnej držbe.

Držanie zbrane je podmienené aj psychologickým vyšetrením, ale vydáva sa povolenie na 10 rokov, čo je dosť dlhá doba, aby sa aj zdanlivo neškodná osoba dokázala zradikalizovať.

Cintula písal básne aj prózu. Vyšlo mu viacero kníh, aktuálne sú však vypredané

Čítala som od neho zo dve básne, jednu už facebook jednoducho zmazal.

Zmazalo sa tiež jeho video z youtube.

Celkom ma mrzí táto radikálna cenzúra. Hlavneže ju vykonávajú chatbooty z nejakej cudziny. Idú si po kľúčových slovách, mňa už fb dvakrát zablokoval za údajné „podnecovanie k nenávisti“.

Hlavneže všetko to honenie si ega, všetky tie nadávky a nechutnosti chatboot jednoducho nedokáže vyhodnotiť a tak sa voľne šíria ako mor.

Na druhej strane tento blog mi znemožňuje zdieľať akýkoľvek vizuálny materiál, ktorý nie je vyslovene môj a tak vám sem neviem dať ani screenshoty, aké ešte ostali.

Z jednej strany máme plnú hubu slobody a demokracie a z druhej je tu dennodenná cenzúra, akoby nad vami ustavične stáli a strážili každé vaše slovo.

Cintulovi hrozí trest odňatia slobody na 25 rokov až doživotie za pokus o úkladnú vraždu ústavného činiteľa.

Róbert Fico leží na Áre v stabilizovanom stave po päťhodinovej operácii.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Ja som opakovane blokovaná, v úplne inej veci sa na mňa vedie stíhanie pre prečin ohovárania a civilný spor o ochranu osobnosti.

Lebo písanie a zdieľanie zjavne podaktorí vnímajú ako trestný čin a našla sa osoba, ktorá poľuje na moju slobodu aj majetok.

Zároveň ma prekvapilo aj vyjadrenie OR PZ. Vraj v mojom procesnom postavení nemám právo na informácie.

Čítala som zákony, čo som našla a ozaj. Ak vás z hocičoho obvinia, máte jediné právo čakať a volať si obhajcu. Maximálne ešte predkladanie dôkazov a volanie svedkov, ak teda dôjde k súdnemu procesu.

Osobne mám pocit akejsi nečinnosti. Že teda ozaj ak vyslovene na vás nič vážne nemajú, tak si ten spis posúvajú celé mesiace po pracovnom stole a nijaké termíny ich k ničomu netlačia.

Proste len čakajte, že sa to všetko nejako Samo, niekedy v nedohľadnej budúcnosti s božou pomocou vyrieši.

A medzitým vám zo 5x zmažú príspevky a zo 12x si vás kade tade zablokujú.

Lebo Slovensko.

Ergo skráťme to: -Teší ma, že Fico prežil. – Som zhrozená, že to spravil básnik a spisovateľ. (Jeden z tých mnohých, ktorých denne vídam a čítam.) – A som sklamaná, že je to u nás všetko až takto v keli. Že zla je viac ako dobra. Že na 12 zlých správ príde len jediná dobrá. Proste je tu hrozný nepomer, šialená cenzúra, nesloboda, nerozvoj. A potom sa nám intelektuáli idú zblázniť a chopia sa zbrane.

Všetko zle. Mali by sa všetci upokojiť. Iste aj ja. S tými obvinenia, blokmi, banmi —-vlastne život od nás žiada strašne veľa psychickej odolnosti a síl. Ale nemali by sme sa vzdávať.

 

Via Italiana, alebo ako sme brázdili sever Talianska.

24.07.2024

Prejsť Alpy a okúpať sa v Jadranskom mori? Množstvo našich politikov sa vám v týchto dňoch prihovára práve z Talinaska. Je tam síce teplo, ale vlastne všade je klíma, ceny sú dostupné a cesty široké. Venezia – Verona – Milano – Caorle Väčšina bežnej spoločnosti si predplatí akýsi pobyt a potom sa celý týždeň opaľuje a povaľuje na nejakej pláži. [...]

Vraždy Alcàsser od Netflixu a ne/zodpovednosť médií

11.07.2024

Mám viacej voľného času a menej chuti na akékoľvek interakcie cez sociálne siete. A tak sledujem jeden televízny seriál za druhým. Akoby som niečo neustále hľadala, možno akési skryté motivátory a elementárne vysvetlenia. A o všetkých sa ani nedá písať blog, ani by to nemalo zmysel. Päťdielny seriál The Alcàsser Murders vyšiel v júni 2019. Škoda, že ho [...]

Hip Hop Žije a na drogy sa umiera

04.07.2024

Nechápem a nepochopím to selektívne vnímanie reality naše novinárskej obce. O Pohode napíšu aj kto s kým sa vyspal a budú o tom dávať storky po celé týždne, o ostatných hudobných festivaloch je im zaťažko sa aj slovíčkom zmieniť. Proste sa tvária, akoby nejesvovali. A rovnako je to aj s obeťami. O tých siedmych obetiach tragédie zrážky vlaku s dedinským autobusom sa [...]

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.

krizovatka-d1-d4

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

27.07.2024 07:04

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.

Russia Military

Škandál v Rusku: Putinov hrdina sedí za mrežami. Generál zamieňal hovädzie mäso za bravčové a kuracie

27.07.2024 06:25

Vladimir Putin za logistickú operáciu v Sýrii vyznamenal Dmitrija Bulgakova, teraz tento generál spoznáva pobyt vo vyšetrovacej väzbe.