Založ si blog

Že vraj satira

Čím viac starnem, tým viac rezignujem na ľudskú spoločnosť. A je celkom smutné to scrollovanie, kde zdieľate kopu fotiek, ako ste ôsmi, dvanásti, dvadsiati okolo jedného vianočného stromčeka. Veď okolo môjho stromčeka žiadnych 8-12-20 pozitívne naladených, ústretových ľudí nie je, ani nebude. A rovnako tam nebudú ani na Silvestra, ani na narodeniny, ani na meniny, ani nikdy. 

Mne robia spoločnosť knihy. A cez ne autori, pre ktorých to ani nemusí byť vždy potešením. Veď všetci túžia po nektritickej chvále a u mňa by túto kategóriu vyhľadávali márne.

Perličky satiry.

Autor: Ján Majerník

Ilustrátor: Miroslav Huptych

Názov: Satitikov d(y)ikcionár

Vydavateľ: Pars Artem

Počet strán:80

Rok vydania: 2020

Ďalšia kniha z tomboly, taká vydarenejšia. Predslov napísal Stano Háber – grafoman a moderátor. Predstavil autora ako zrelého 80-nika.

Samotné aforizmy mali jedinú chybu: nerozosmiali. Čo sa od humoristu, aforistu aj satirika jednoznačne očakáva. No u mňa nič. Možno je chyba vo mne a možno vy sa ušúľate smiechom, veď máte okolo seba 8-12-20 zábavných ľudí a možno sa dokážete smiať na všetkom. Ja žiaľ nie.

A kus mi bije do očí už samotný názov, akoby sa niekto nevedel rozhodnúť medzi tvrdým a mäkkým i.

Otázka: ktorá poisťovňa dokáže

poistiť proti vykrádaniu myšlienok?


Výzva básnikom:

Zvýšte úroveň

svojej ľúbostnej lyriky,

populácia klesá!


a mnoho ďalšieho o literatúre, politike, o mužoch aj ženách.

Kus viac ma bavili postrehy zo života. Zneli úprimne a autenticky. O hubách a aj o literárnej kritike

Celkovo ma pán Majerník zaujal na dva dni. A ak chceme rozdávať hviezdičky, tak z piatich tri. Predsa len humorista bez smiechu je ako Auróra so slepým nábojom. No v každom prípade fajn taktika vsadiť na skúseného autora, ktorý aspoň vie, o čom točí.

Ďalšie plusy patria šikovnému ilustrátorovi, tvrdej väzbe a plným stranám. Akosi ma nikdy nebavilo kupovať knihy, kde na jednej strane smútia len zo 2-3 osamelé vety.

Ilustrácia: autorka z utorka aj stredy.

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

polícia páska

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

27.04.2024 08:10

Záchranári vyslali ambulancie do bytového domu v okrese Malacky, kde bolo pobodaných viacero osôb.

Kolumbijská univerzita, Palestína, Izrael

Propalestínski študenti na Kolumbijskej univerzite budú pokračovať v proteste

27.04.2024 07:51

Študenti Kolumbijskej univerzity v New Yorku, ktorí začali celoamerickú vlnu propalestínskych univerzitných protestov, sa nedohodli s vedením školy.

vojna na Ukrajine, Charkov, záchranári, ruský útok, bombardovanie

New York Times: Charkov je nezlomný. Bombardované mesto napriek strachu žije

27.04.2024 07:30

Každodenné ruské útoky u obyvateľov Charkova stupňujú obavy, ale život v meste sa nezastavil, napísal denník The New York Times.

vojna na Ukrajine, Olaf Scholz, dron

ONLINE: ISW: Zmraziť front? To je predčasné, víťazstvo Ukrajiny netreba odpisovať

27.04.2024 06:30, aktualizované: 08:05

Debaty o nutnosti zmraziť frontovú líniu sú predčasné, tvrdí americký Inštitút pre štúdium vojny.