Založ si blog

Literárna súťaž subjektívne

Ak je autor odsúdený na roky čakania na grant a ani sponzori sa nehrnú k jeho dverám, ostáva už len posledná možnosť: literárna súťaž.

Čitateľ, ktorý je zvedavý na ďalšie trampoty škandalóznej výherkyne dnes ostane na suchu. Ono stokrát ohlodaná kosť už stráca chuť. A v každej knihe raz dôjdeme k okamihu, kedy treba obrátiť list.

Viac ma v súčasnosti trápi vyhlásenie výsledkov literárnej súťaže Slavcon.

Údajne malo prebiehať v priamom prenose, no čas som zmeškala. Výsledky tiež mali visieť na oficiálnej stránke, lež je nedostupná.

Väčšina súťažiacich vraj svoje hodnotenia už dostalo, ja ešte žiadne, aj keď podľa deklarácií organizátora mám právo na hodnotenie až z pera dvoch porotcov.

Sľúbené je, že zvyšné hodnotenia rozošlú v priebehu tohto týždňa.

A som jedna z mála, ktorej nervy treba napínať do poslednej chvíle.

Ono ani necítim nádej na výhru, skôr obavu z ďalších svetaznalých komentárov, ako by som mala viacej čítať a obdobne. Občas má súťažiaci dojem, že normou je čítať 25 hodín denne, 8 dní do týždňa.

No treba vyčkať a vypiť si horký kalich čakania zrejme až do poslednej sekundy, prípadne ešte dlhšie.

No iróniou je, že táto súťaž je ešte z tých najlepších. Zažila som už aj súťaž, kde si ma najali do poroty, aby ma vzápätí vyhodili. V ďalšej zase mali nepochopiteľné postupy: ak máš sympatie organizátora X a Y, môžeš sa zúčastniť súťaže Z.

Proste diskriminácia ako slon!

Už som to písala aj inde, no napíšem znovu: som proti akejkoľvek forme diskriminácie. Účasť a aj samotná výhra by mala byť dostupná každému, bez rozlišovania veku, rasy, národa a národnosti.

Za desaťročia svoje existencie som sa už zopár súťaží zúčastnila. A jednu výhru za prózu na konte predsa len mám. Témou bola najkrajšia spomienka na leto. Poslala som fotku dcéry na trampolíne a necelú stranu o tom, ako sme si to leto užívali.

Vyhrala som knihu, nejakú kozmetiku a reklamné pero. Dieru do sveta som nespravila, ale pár chvíľ radosti predsa len áno.

 

Via Italiana, alebo ako sme brázdili sever Talianska.

24.07.2024

Prejsť Alpy a okúpať sa v Jadranskom mori? Množstvo našich politikov sa vám v týchto dňoch prihovára práve z Talinaska. Je tam síce teplo, ale vlastne všade je klíma, ceny sú dostupné a cesty široké. Venezia – Verona – Milano – Caorle Väčšina bežnej spoločnosti si predplatí akýsi pobyt a potom sa celý týždeň opaľuje a povaľuje na nejakej pláži. [...]

Vraždy Alcàsser od Netflixu a ne/zodpovednosť médií

11.07.2024

Mám viacej voľného času a menej chuti na akékoľvek interakcie cez sociálne siete. A tak sledujem jeden televízny seriál za druhým. Akoby som niečo neustále hľadala, možno akési skryté motivátory a elementárne vysvetlenia. A o všetkých sa ani nedá písať blog, ani by to nemalo zmysel. Päťdielny seriál The Alcàsser Murders vyšiel v júni 2019. Škoda, že ho [...]

Hip Hop Žije a na drogy sa umiera

04.07.2024

Nechápem a nepochopím to selektívne vnímanie reality naše novinárskej obce. O Pohode napíšu aj kto s kým sa vyspal a budú o tom dávať storky po celé týždne, o ostatných hudobných festivaloch je im zaťažko sa aj slovíčkom zmieniť. Proste sa tvária, akoby nejesvovali. A rovnako je to aj s obeťami. O tých siedmych obetiach tragédie zrážky vlaku s dedinským autobusom sa [...]

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.

krizovatka-d1-d4

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

27.07.2024 07:04

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.