Založ si blog

Potulky Bratislavou. O čom svedčia ceny na Miletičke?

Neviditeľná ruka trhu zosúlaďuje ponuku s dopytom a určuje ceny jednotlivých komodít. Na Miletičke si môžete nabrať aj za hrsť čerstvej zeleniny za pár centov, či second hand za symbolické ceny.

 

Zuzka Kuglerová objavila na Miletičke autora, ktorý údajne predával svoju knižku vydanú samonákladom za symbolických 10 centov. Na facebooku sa okolo tohto objavu rozvírila živá diskusia.

V tomto prípade ide zrejme o omyl a antikvariátové kúsky.

Spomínala sa aj iná autorka, ktorá údajne na Bibliotéke predávala svoje diela na kilá, ako zeleninu na trhu. Otázne je, nakoľko sa tieto kroky vyplácajú, či skôr nevyplácajú? Aké finančné straty so sebou vydávanie kníh prináša?

„V Bratislave sa človek môže stať aj regulárnym bezdomovcom.“, vraví Zuzka a Peter Sorát je toho živým dôkazom. Vo svojej knižke Pouličný diviak opisuje životné peripetie bezdomovca. Dobrým signálom môže byť, že knižka je už v Panta Rhei vypredaná, no použité kusy je ešte šanca zohnať, prípadne aj na Martinuse.

Samotný autor sľubuje dotlač a dokonca aj preklad skrátenej verzie do anglického jazyka.

https://www.martinus.sk/?uItem=121843

Nedalo mi nepresvedčiť sa aj na vlastné oči, čo to Trhovisko vlastne ponúka. Cenová škála svojsky symbolizuje, ako veľmi človek jednotlivé komodity potrebuje a vyhľadáva.

Širokú paletu rúšok ponúkali od 2,50€/ks, nohavičky od eura, letné ponožky od 50 centov. Za 20 centov som zohnala parádny, takmer neopotrebovaný batoh a tak isto stála aj hŕstka čerstvých fazuľových luskov. A možno des, no na samom spodku rebríčka sú knižky. Široká ponuka čítaných kníh, aj veľkých klasikov. Ja som si vybrala Stendhala a Maupassanta plus malú brožúru o kultoch. Aj uctievanie kultov je určitá forma šialenstva, ktorá dokáže fascinovať.

 

PS: na Miletičke sme si za babku nakúpili taniere, naberačku a šikovný hnedý vak. Avšak moc ma to miesto neláka. Parádny sekáč sme objavili na Kamennom námestí a zlacnené oblečenie za rozumné ceny už pomaly nachádzame v každom z nákupných centier.

Nádielka za babku. Foto: autor.

Čo spravila Jennifer? – What Jennifer Did?

13.04.2024

Nevedela som sa dočkať, kedy Netflix sprístupní ďalší real crime story a v podstate som celkom sklamaná. Čakala som, že ma teda šokujte a zodvihnite zo stoličky. A odchádzala som s tým, že „pačemú búkvy, vsjo jásno“. Jennifer nebola jediná. Spomínate si na môj blog, kde som spomínala absenciu materskej lásky? Myslím, že chybujú všetci, čo nám maľujú [...]

Macbeth v podaní nórskeho mága detektívok

06.04.2024

„Macbethov príbeh mi je veľmi blízky, pretože podobným témam sa venujem od samého začiatku,“ vysvetlil autor, keď si v medzinárodnom projekte Hogarth Shakespeare vybral na spracovanie osudy krvilačného škótskeho tyrana a adaptoval ich v rámci dnes takého populárneho žánru detektívky. Inšpektor Macbeth je verný atmosfére brutálnej tragédie z obdobia hospodárskej [...]

Prečo musela Johanka zomrieť?

02.04.2024

Rtvs prekvapil. Namiesto nejakého veľkofilmu s Ježišom vsadil na Veľkú noc na kultový príbeh v podaní Luca Bessona. A ja si hovorím, čo má spoločné ukrižovanie Krista s upálením Johanky z Arcu? [...]

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.