Založ si blog

Český a slovenský film

Toto leto som bola až moc zaneprázdnená a tak som sa na blogu azda ani nezmienila o filmovom festivale Zlatý bažant kinematograf. Tohto roku urobili dobré rozhodnutie, že premietali samé československé filmy. 

 

Toto leto v Bratislave bolo akosi všetko lepšie, než v predchádzajúce leto. Nemuseli ste čítať titulky, ale počuli reč, ktorej rozumiete, nepoletovali všade otravné komáre a vzduch nebol presýtený repelentmi a dokonca ešte aj výhľad bol krajší. Nepozerali ste v diaľke na temné stromy, ale videli ste na Bratislavský hrad a na Dunaj.

Len počasie sa za ten týždeň stále ochladzovalo a na Dobro došli sme uprostred filmu proste odišli. Odišli aj viacerí. Akosi to nestálo za to mrznutie v studenom vetre, To Dobro došli sme teda dopozerali doma z gauča. A tento náš film krásne reprezentuje presne to, čo mi na našich filmoch vadí.

Rovnakí herci sa vám motajú pomaly v každom filme. Okukané tváre, ktorým už neveríte, že by každý deň mali byť niekým iným.

A zrazu som v tom studenom vetre mala pocit, že áno. Tie naše celebrity si to užili a natočili. A aj nás presvedčili, že si to vedeli užiť a natočiť, ale tým to proste hasne. Žiaden hlbší mesage, ani posolstvo sa ku mne akosi nedonieslo. Nič , s čím by som sa vedela identifikovať, alebo na čo by sa oplatilo spomínať.

A v nedeľu youtube, tiež ponúkol vedľa seba. Slovenský a český film.

Mimořádná událost ma oslovila. Manžela nie a ani to nesledoval.

No mňa áno. Bavilo ma, že je to obyčajný príbeh, aký by sa mohol pokojne odohrať.

Žiadne okukané tváre, žiaden prepätý rozpočet. Len vláči motoráčik, ktorý sa dá samovoľne do pohybu. A znáška cestujúcich, kde je každý iný a každý akosi typický pre svoj druh. Akási hra logiky a možností. Čo s tým a ako? A influencerka, čo si to natočí a politik, ktorý si to postaví do kampane.

A ľudská hlúposť, limity, slabosti a absurdity.

Bavilo ma, že sa s tými postavami a situáciami dokážem identifikovať. Lebo sú o nás, nie o nejakých dokonalých exemplároch ľudí v nejakých vyleštených podmienkach.

Mimořádná událost (2022) | ČSFD.cz (csfd.cz)

A hneď na to film podľa Evitovky V lete ti poviem, ako sa mám.

Nemám rada ženské romány. Nebaví ma všetko to hranie na city a pitvanie vzťahov do bezvedomia. Naša najpopulárnejšia Vasilková na tomto postavila desiatky kníh, no pre mňa je to nočná mora. A ešte si k tomu domyslite ten náš slovenský neduh s okukanými celebritami, ktoré si to zase niekde užívajú. Lebo narodinová párty v tom filme imituje pomaly karneval v Riu!

Asi jediné, čo ma na tom bavilo, bola postava premiéra. A jeho hraná idyla rodinného šťastia. A všetky tie marketingové ťahy, vďaka ktorým si naši ľudia už ani nevolia lídra. Len akýchsi krásne vyleštených a vylepšených Kenov s Barbinami vedľa seba.

Je to smutné, že nás samotná spoločnosť núti sa hrať na tú ich dokonalosť.

A ľudia sa ťa aj pýtajú, ako sa máš. Ale úprimnú odpoveď nečakajú, ani si nevedia čo s ňou počať.

V LETE TI POVIEM, AKO SA MÁM – trailer (SK) – Bing video

Via Italiana, alebo ako sme brázdili sever Talianska.

24.07.2024

Prejsť Alpy a okúpať sa v Jadranskom mori? Množstvo našich politikov sa vám v týchto dňoch prihovára práve z Talinaska. Je tam síce teplo, ale vlastne všade je klíma, ceny sú dostupné a cesty široké. Venezia – Verona – Milano – Caorle Väčšina bežnej spoločnosti si predplatí akýsi pobyt a potom sa celý týždeň opaľuje a povaľuje na nejakej pláži. [...]

Vraždy Alcàsser od Netflixu a ne/zodpovednosť médií

11.07.2024

Mám viacej voľného času a menej chuti na akékoľvek interakcie cez sociálne siete. A tak sledujem jeden televízny seriál za druhým. Akoby som niečo neustále hľadala, možno akési skryté motivátory a elementárne vysvetlenia. A o všetkých sa ani nedá písať blog, ani by to nemalo zmysel. Päťdielny seriál The Alcàsser Murders vyšiel v júni 2019. Škoda, že ho [...]

Hip Hop Žije a na drogy sa umiera

04.07.2024

Nechápem a nepochopím to selektívne vnímanie reality naše novinárskej obce. O Pohode napíšu aj kto s kým sa vyspal a budú o tom dávať storky po celé týždne, o ostatných hudobných festivaloch je im zaťažko sa aj slovíčkom zmieniť. Proste sa tvária, akoby nejesvovali. A rovnako je to aj s obeťami. O tých siedmych obetiach tragédie zrážky vlaku s dedinským autobusom sa [...]

Austria Tokyo Olympics Belarus Runner

Stovky Slovákov možno teraz zo Schwechatu neodletia na dovolenku. Čo im hrozí na rakúskom letisku?

27.07.2024 11:00

Rakúska polícia nasadí takmer 700 svojich príslušníkov, ktorí majú úlohu zabrániť narušeniu plynulého fungovania veľkého letiska.

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.