Založ si blog

Narcizmus pod lupou

Tiež ste si to všimli, že Narcizmus je stále väčší problém? Natrafila som už aj na hejterov, čo mi nadávali do „narcistických psychopatov“ a keď som čítala psychologický posudok o jednom mojom priateľovi na fb, ktorého som na súdnom pojednávaní, kde vystupoval  v pozícii obvinenného, videla aj osobne, tak mal určenú narcistickú poruchu osobnosti. 

Hľadala som nečo relevantné a cenovo dostupné. Našla som knihu od maďarského psychoterapeuta:

Bánki György: A legnagyszerűbb könyv a nárcizmusról / Najúžasnejšia kniha o narcizme.

Názov je výstižná irónia.

Priznám sa, táto kniha mi veľmi pomohla. A nečítala sa ľahko. A často ma privádzala do plaču. Lebo je ťažké spomínať na traumy a nesparacovanú minulosť. Čo som vám už aj predtým spomínala, o absencii materinskej lásky.

Mohli by sme ju zaradiť do kategórie populárno náučnej literatúry. Proste elementárne zložitú vec, akou je narcizmus, sa nám autor snaží ilustrovať bežnými scénkami, bežnými situáciami, čo sa tým deťom v útlom veku deje a na základe čoho oni v dospelosti fungujú v podstate abnormálne.

Strana 368: Mindenki arra vágyik, hogy megértsék, és ez teljesen jogos. Küzdeni is érdemes érte. De nem minden módszer célravezető. A másik kényszerítése, uralása, leértékelése, büntetése aligha válik be. Érdemes emlékeztetni a narcisztikust, hogy mitől marad meg a kedvünk, hogy törődjünk vele, és mitől megy el.

Každý túži, aby mu porozumeli, na to má právo. A aj sa pre to oplatí bojovať. Ale nie každý spôsob sa oplatí. Nanucovanie, dominancia, podceňovanie, potrestanie sa len sťažka oplatí. Preto je vhodné narcistu upovedomiť, že čo nám uchová chuť sa o neho starať a čo nám tú chuť naopak berie.

Ako sme tak sedeli po tom súdnom pojednávaní s kamoškou, ona to povedala zčista jasna, že Narcistov je veľa.

A ozaj mala pravdu. Čo sa týka len našej rodiny, zaradila by som tam komplet celú líniu: mama, ja, dcéra, ale aj svokra a rad by sa dal kruto rozširovať

Aj pán Bánki nazýva narcizmus novou epidémiou. A zvažuje, čím to vlastne je. On to dáva do súvisu hlavne s najnovšími zmenami životného štýlu. Kedy sa od nás už de facto očakáva, aby sme sa tým životom prebili. A ak niekto bude zdieľať aj 12 selfie denne, v dnešnom hodnotovo rozvrátenom svete na tom nie je nič divné.

A istá vetva psychoterapeutov už mierne formy narcizmu nazýva novou normou 

Teda podľa mnohých som už so svojím stavom de facto normálna. Milé od nich.

Posledný úspešný atentát na priemiéra v Európe

18.05.2024

Píše sa rok 2024 a Juraj Cintula spáchal „najprimitívnješiu formu útoku“, akú len mohol. Jeho terč prežil, on sám bol po pár sekundách spacifikovaný a živý sa už spoza mreží ani nedostane. Stig Engström v roku 1986 išiel na to oveľa sofistikovanejšie. S vedomím udalostí uplynulých dní sa nám aj atentát na bývalého švédskeho premiéra Olofa Palmeho [...]

Pokus o vraždu ústavného činiteľa

16.05.2024

Atentát v Handlovej na Róberta Fica nikto z nás nečakal. #Fico #Cintula #Handlová Stredu 15.5.2024 si zapamätáme z dôvodu atentátu v Handlovej. Dopustil sa ho slovenský básnik a spisovateľ z Levíc Juraj Cintula voči nášmu aktuálnemu premiérovi Róbertovi Ficovi. Cintula mal zbraň v legálnej držbe. Držanie zbrane je podmienené aj psychologickým vyšetrením, ale vydáva sa [...]

Zack vyhorel, Clay sa zbláznil, Hannah spáchala samovraždu. . .

01.05.2024

13 reason why nájdete aj pod českým názvom Proč? 13x Proto. Televízny seriál na Netflixe rozoberá peripetie tínejdžerov a je rozdelený na štyri rady. Spočiatku som sledovanie tohto seriálu chcela odporučiť otcovi Romana z Parchovian. Chlapec skočil zo strechy školy a otec dáva rozhovory pre široké spektrum médií. Naposledy oslovil nejaké české noviny a našla som s ním [...]

blesk, búrka, blesky, počasie

Pozor na vietor a prudký dážď. Meteorológovia varujú pred búrkami

21.06.2024 22:00

Na území celého Slovenska hrozia v piatok večer aj v sobotu búrky.

Medveď hnedý

Útoky medveďov na človeka v Japonsku sa množia. Ďalšou obeťou je stavebný robotník

21.06.2024 20:41

Medveď pravdepodobne zabil stavebného robotníka (58) v Japonsku. Muža našli v lese v prefektúre Nagano s rozsiahlymi poraneniami hlavy a chrbta.

vojna na Ukrajine, hroby, Charkov

NYT: Veľa mužov na Ukrajine sa skrýva. Obávajú sa, že ich nevycvičených pošlú na smrť

21.06.2024 18:35

Na Ukrajine žije mnoho mužov, ktorí sa skrývajú. Majú strach z odvodov do armády na obranu krajiny proti ruskej invázii. S niekoľkými z nich hovoril denník The New York Times (NYT).

Viktor Orbán

Nemecko už podľa Orbána 'nevonia a nevyzerá rovnako', zmenilo sa na multikultúrny svet

21.06.2024 18:21

Maďarský premiér Orbán počas návštevy Berlína povedal, že Nemecko sa v dôsledku migrácie zmenilo na "pestrofarebný, multikultúrny svet".