Založ si blog

České real crime: Kalivoda

#real crime #czech

Čítala som článok v ženskom magazíne s bombastickým názvom: Odievala masového vraha.

Samozrejme to okamžite vzbudilo moju pozornosť. Z článku však vysvitlo, že išlo o obyčajné natáčanie krimi podľa skutočných udalostí. Film sa volá Lesní vrah a rozoberá príbeh Viktora Kalivodu. Online ho ešte nenájeme, takže pozrieť som ho zatiaľ nemala ako.

Zaujímavosťou vo Viktorom prípade je, že celkom slušne účinkoval v českej verzii milionára. A pôsobil tam ako inteligentný a sympatický chlapík.

A šokujúce je, že to jeho účinkovanie je ešte stále voľne dostupné na youtube.

Je to za mňa nevysvetliteľné, keď si uvedomíme, že profil nášho atentátnika JC okamžite zmazali a aj všetky jeho básne sú vymazané, akoby JC mohol už len jediným riadočkom destabilizovať spoločnosť a byť zlým príklaom. U reálneho vraha viacerých ľudí však všetky tieto obavy z neznámych príčin absentujú.

„Případu se dostalo velké pozornosti nejen proto, že měl v plánu vystřílet pražské metro ale i proto, že svůj motiv nikdy zcela neprozradil. Dokážeme někdy pochopit, co se odehrávalo v jeho hlavě?“ píše na v popise filmu na čsfd.cz.

Takže tento blog je kvázi tip na film, na ktorý mám zálusk. Dúfam, že ho čoskoro uvidíme viacerí a podelíme sa o svoje dojmy z neho.

(Iné české krimi Manželé Stodolovi, tiež real crime, tiež podľa skutočnosti, však nedávno pribudlo na Netflixe. Ak ste rovnako ako ja milovníci tohto žánru, nenechajte si ho ujsť.)

Lesní vrah

Vyšlo v koprodukcii: Česko / Slovensko / Polsko / Rumunsko, 2024, 78 min

Reálneho Kalivodu nájdete na youtube:

Narcizmus pod lupou

06.06.2024

Tiež ste si to všimli, že Narcizmus je stále väčší problém? Natrafila som už aj na hejterov, čo mi nadávali do „narcistických psychopatov“ a keď som čítala psychologický posudok o jednom mojom priateľovi na fb, ktorého som na súdnom pojednávaní, kde vystupoval v pozícii obvinenného, videla aj osobne, tak mal určenú narcistickú poruchu osobnosti. Hľadala [...]

Posledný úspešný atentát na priemiéra v Európe

18.05.2024

Píše sa rok 2024 a Juraj Cintula spáchal „najprimitívnješiu formu útoku“, akú len mohol. Jeho terč prežil, on sám bol po pár sekundách spacifikovaný a živý sa už spoza mreží ani nedostane. Stig Engström v roku 1986 išiel na to oveľa sofistikovanejšie. S vedomím udalostí uplynulých dní sa nám aj atentát na bývalého švédskeho premiéra Olofa Palmeho [...]

Pokus o vraždu ústavného činiteľa

16.05.2024

Atentát v Handlovej na Róberta Fica nikto z nás nečakal. #Fico #Cintula #Handlová Stredu 15.5.2024 si zapamätáme z dôvodu atentátu v Handlovej. Dopustil sa ho slovenský básnik a spisovateľ z Levíc Juraj Cintula voči nášmu aktuálnemu premiérovi Róbertovi Ficovi. Cintula mal zbraň v legálnej držbe. Držanie zbrane je podmienené aj psychologickým vyšetrením, ale vydáva sa [...]

soul

V centre Soulu vrazilo auto do chodcov, zahynulo najmenej deväť ľudí

01.07.2024 18:24

Vodič tvrdil, že jeho auto náhle zrýchlilo. Polícia okolnosti nehody vyšetruje.

Základná škola Parchovany

V prípade samovraždy deviataka v Parchovanoch nastal zvrat, obvinili spolužiačku

01.07.2024 17:20

Polícia potvrdila, že vyšetrovanie v danej veci doposiaľ nebolo ukončené.

Trump

Exprezidenti USA majú istú imunitu, rozhodol najvyšší súd USA. Trumpov prípad viazne

01.07.2024 16:53, aktualizované: 17:13

Spor sa teraz vracia k federálnej sudkyni, ktorá kvôli prerokúvaniu Trumpovej námietky pozastavila proces.

SAV, Slovenská akadémia vied

SAV dostane od vlády o takmer 55 miliónov eur viac. Na čo ich plánuje využiť?

01.07.2024 16:43

Ide o desaťpercentný nárast v porovnaní s pôvodným rozpočtom.